۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 7074

توسعه شهرها در گروی توسعه فرهنگ پژوهش

داود لطفی، شهردار منطقه ۱۷
توسعه شهرها در گروی توسعه فرهنگ پژوهش

امروزه تولید دانش و فناوری مهم ترین شاخص توسعه یافتگی هر جامعه و شهر شمرده می شود و نقش پژوهش در این توسعه چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها دانست.

توسعه همه جانبه شهرها بدون تردید وابسته به تولید دانش و فناوریهای جدید، توسعه فرهنگ پژوهش و تحقیق در جامعه و برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این حوزه است.در هر کاری برای رشد و بهتر شدن باید تلاش کرد و در شهرداری تهران برای داشتن شهری بهتر باید قدم برداشت.

در این میان آنچه که می تواند هر فرد یا مدیری را به سمت جلو حرکت دهد این است که روح حاکم بر فعالیت ها، روح دانش، تفکر و پژوهش باشد. در حوزه مدیریت شهری کار ما دوچندان دشوار است چرا که با زندگی انسانها ارتباط داریم و در این میان بحث پژوهش اهمیت دو چندانی پیدا می کند.

 شهرداری تهران چند سالی است که در راستای هرچه نزدیکتر شدن به تفکر، پژوهش و مطالعه به اقدامات اجرایی در شهر و حمایت از فکر و ایده در حوزه های شهری پرداخته است و در منطقه ۱۷ نیز در همین زمینه اقدامات متنوعی صورت گرفته و در آینده نیز انجام خواهد شد.یک نمونه آن پژوهش هایی است که در ماه های اخیر در حوزه فضای سبز و مرکز نگهداری و پرورش گل و گیاه این منطقه انجام و به تولید آفت کش، ثبت اختراع و ثبت مقاله در مراجع بزرگ و معتبر علمی منجر شده و در رسانه های بین المللی نیز بازتاب داشته است.

برای توسعه دارالشهدای تهران از طرح های خلاقانه استفاده می کنیم و در هر حوزه ای حمایت های مادی و معنوی خود را برای ایده های ناب که به داشتن شهری بهتر کمک کند دریغ نخواهیم کرد.همچنین با توجه به رشد استارتاپ ها و نقشی که در پیشبرد زندگی شهری دارند در منطقه ۱۷ نیز از راه اندازی استارت اپ ها استقبال و حمایت خواهد شد.

پژوهش شاخص ارزشمندی است که منجر به دانایی و توانایی جامعه، اشتغال زایی، تولید و ثروت، دستیابی به پیشرفت، رفاه و امنیت اجتماعی و در نهایت استقلال، خودکفایی و اقتدار جامعه و شهر می شود و روی این اصل باید در شهرداری نیز به امر پژوهش با نگاهی ویژه توجه شود تا شاهد شهری به روز ، امن و با نشاط برای همه باشیم.

۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 7074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =