بازسازی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و عمومی در دستور کار شهرداری قرار گرفت

شهر: بازسازی یک‌هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و عمومی (تک کابین و دوکابین) در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است که اتوبوس‌های بخش خصوصی با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و اتوبوس‌های بخش عمومی از محل بودجه شهرداری تهران، بازسازی می‌شود.

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفتگو با شهر، درباره بازسازی یک‌هزار دستگاه اتوبوس، توضیح داد: این هزار دستگاه مربوط به بخش خصوصی و عمومی هستند. اتوبوس‌های بخش خصوصی، تک کابین و بخش عمومی، دوکابین (اتوبوس‌های تندرو) هستند. بازسازی اتوبوس‌های فرسوده بخش خصوصی با اعطای تسهیلات صندوق کارآفرینی امید صورت می‌پذیرد.

او در ادامه افزود: اتوبوس‌های دوکابین بخش عمومی نیز در قالب ردیف بودجه‌ جاری شهرداری تهران، بازسازی می‌شود.

ترفع ضمن اشاره به انعقاد قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، گفت: نخستین شرکت بخش خصوصی که برای اعطای وام معرفی شده در گام‌ پایانی نهایی شدن تسهیلات است. پس از اینکه شرکت نخست تسهیلات خود را دریافت کرد، باقی شرکت‌های بخش خصوصی به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت وام‌های کم بهره معرفی خواهند شد.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه؛ شهرداری تهران، سازمان برنامه و بودجه، شرکت‌های بخش خصوصی و صندوق کارآفرینی امید در این فرآیند بازسازی دخیل هستند.

ترفع با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید به ازای هر دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌کند، افزود: باتوجه به افزایش متوسط سن اتوبوس‌های عمومی یا دوکابین، این بخش به صورت مستمر درحال تعمیر و نگهداری است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پایان بیان کرد: اتوبوس‌های عمومی به علت سن بالا، نیاز به تعمیرات دوره‌ای دارند که منابع مالی این تعمیرات دوره‌ای و تعدادی از اتوبوس‌ها که نیاز به اورهال اساسی دارند، از محل ردیف بودجه جاری شهرداری انجام می‌شود.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 7083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =