استقبال از شب یلدا در دارالمومنین

برنامه های متنوع مراسم شب یلدا با هدف گرامیداشت ارزش ها و احیای آیین های سنتی ایرانی – اسلامی و ایجاد نشاط بین شهروندان منطقه، اجرا می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با بیان اینکه  یلدا طولانی ترین شب سال است و از گذشته تا به امروز، شب دعا، شعر، فال و شب نشینی خانواده‌های ایرانی و حفظ ارزش ها و  فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان است، گفت: در وضعیت کرونا زده امروز، به طور مضاعف دنیای ما نیازمند مهر و امید یلداست، از این رو در کنار پیوستن به پویش در خانه بمانیم، اجرای برنامه  متنوع برای شهروندان، ضرورت دارد. سعید تیموری افزود: برای این منظوربرنامه ها متناسب بادوران شیوع کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطابق با آخرین مصوبات ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است. از جمله می توان از پاسداشت آیین‌ها و فرهنگ  ایرانی – اسلامی در سایه اعتلاء فرهنگ تحکیم بنیان خانواده، تقدیر از پرستاران و کادر درمانی منطقه با اهدای گل بمناسبت ولادت حضرت زینب (س)، برگزاری مسابقه یلدای مجازی در دو بخش هنری شامل تهیه عکس با محتوای نه به دور همی یلدا و بهترین خاطره از شادی های یلدای تک خانواده ای سال ۹۹ و همچنین مسابقه نقاشی کودکان ۴ الی ۱۲ سال با موضوع یلدا در خانه ما و مسابقه خاطره نویسی با موضوع پرستاری از بیمارکرونایی به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، همچنین اجرای مسابقات متنوع فرهنگی چون حکاکی روی میوه، حافظ خوانی، عکس با لباس اقوام  و... نام برد.

اما از جمله برنامه های ویژه یلدا که با همکاری واحد امور ایثارگران و حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه انجام می شود، ارایه خدمات معاینه پزشک در منزل خانواده شهدا و ایثارگران است.

تیموری در این باره گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا، اعزام پزشک به منازل خانواده شهدا به صورت هفتگی انجام می شود. با اجرای این طرح بیماران با محدودیت های حرکتی و افراد مسن نیازی به مراجعه به مراکز درمانی و پرداخت هزینه ندارند، چرا که هزینه‌های درمانی از جمله هزینه حمل بیمار با آمبولانس، آزمایشات غیرضروری مرسوم در بیمارستان‌ها، هزینه بستری سرسام آور برخی از بیمارستان‌ها و هزینه درمان بیماری‌هایی که به علت عفونت های بیمارستانی یا کووید ۱۹ ایجاد می شوند، حذف شده و میتوان قدمی موثر برای آسایش و کاهش هزینه های درمانی والدین شهدا و ایثارگران در شرایط سخت کرونایی برداشت.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان یاداور شد: سرکشی به خانواده معظم شهدا با اهدای بسته های شب یلدا همچنین توزیع بسته های بهداشتی و غذای گرم بین نیازمندان و محرومان و جشن شب یلدا در مددسرای منطقه و برگزاری جشن در بین سربازان پادگان های مستقر در منطقه از دیگر برنامه ها و  دستورالعمل اجرائی برنامه‌های شب یلداست که با مشارکت خیران و جوانان در منطقه اجرایی می شود.

۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 7184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =