افزایش کیفیت زندگی، همبستگی اجتماعی و امید در شهر با رویداد تهران ۱۴۰۰

شهر: رویداد تهران ۱۴۰۰ به دنبال شهری است که در آینده‌ای نه چندان دور، کیفیت زندگی، نشاط، افزایش امید و همبستگی اجتماعی ارتقاء یابد. 

محمدرضا جوادی یگانه، رئیس ستاد تهران ۱۴۰۰ و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم رویداد تهران ۱۴۰۰ گفت: قرار بود این مراسم سه ماه قبل برگزار شود اما شرایط مناسب نبود. با همراهی مردم تهران، امروز حال شهر بهتر شده است. در فضایی که امیدواری به آینده وجود دارد این مراسم برگزار شده است.

او افزود:  این رویداد از ایده تهران شهری برای همه گرفته شده  و بر اساس گفتگوهای فراوان با اصولی همراه است. اصل اول مسئله عدالت در شهر است؛ مردم شهر سومین خواسته خود را  کم کردن فاصله زیاد میان جنوب و شمال شهر اعلام کرده‌اند. در خدمات به مردم تلاش می‌شود که عدالت برقرار شود و همچنین بر خدمات دهی بیشتر به به زنان، سالمندان و کودکان و افراد دارای معلولیت تاکید می شود. 
رئیس ستاد تهران ۱۴۰۰ در ادامه بیان کرد: اصل های  دیگر ایجاد زمینه برای دیده شدن، مشارکت برابر، ایجاد نشاط و احساس کارآمدی، بازآفرینی نقش مردم و مفهوم شهروندی است. تکثر جمعیتی در تهران یک فرصت برای تهران است.  تنوع قومیتی و حضور مهاجران، یک فرصت و اصل است که تهران به عنوان شهری دوست‌دار همه دیده می شود. 

جوادی یگانه با بیان اینکه مسئله این است که افراد در شهر، تشخص و شأن داشته باشند تا بتوانند رویای خود را در شهر دنبال کنند، توضیح داد: در نظرسنجی ابتدای آذر امسال که شهرداری با کمک ایسپا انجام داد یک سوم مردم احساس می کردند که وضع شان بهتر خواهد شد و این برخلاف نظرسنجی های دیگر بود. زمانی که فرد رویا داشته باشد، مسئولیت‌ش برای تحقق رویا چیست. 

او در ادامه گفت: یکی از بخش های کمتر دیده شهر تهران، محرومان و افراد بی سرپناه هستند. باید بپذیریم که محرومان هم حقی در شهر دارند و این را ببینیم اگر آن رویایی که ما داریم تحقق یابد آنوقت تهران شهری خواهد بود که هر بی سرپناهی جایی برای خواب داشته باشد. در سال گذشته ۱۰۰ نفر از افرادی که به گرمخانه ها می آمدند به خانواده های خود برگشتند و این اتفاق خیلی خوبی بود. ایجاد زنجیره ای از کسی بودن، رویا داشتن، مسئولیت اجتماعی و عمل جمعی چیزی است که آن را دنبال می کنیم.

رئیس ستاد تهران ۱۴۰۰ بیان کرد: رویداد تهران ۱۴۰۰ به دنبال شهری است که در آینده کیفیت زندگی، رسیدن به حال خوب، افزایش امید و همبستگی اجتماعی ارتقا یابد. خیابان ولی عصر در برنامه هایی که برای رویداد ۱۴۰۰ انجام می شود نقش محوری دارد. کوچه دوستی و فاز دوم برج میلاد به عنوان بام فرهنگ و هنر هم در این رویدادها اجرا خواهند شد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 7234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =