۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 7270

سند ملی طرح مدرسه آماده رونمایی شد/۱

زلزله تهران نابودکننده ۵۶ درصد از درآمد ناخالص ملی خواهد بود

شهرداری تهران هفته ای یک قفسه تجهیزات بحران به مدارس اهدا می کند
زلزله تهران نابودکننده ۵۶ درصد از درآمد ناخالص ملی خواهد بود

شهر: شهرداری تهران در راستای اجرای سند ملی طرح مدرسه آماده که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان پدافند غیرعامل در کشور برگزار می شود هر هفته قفسه تجهیزات پیشگیری و مقابله با بحران را با ارزش ۲۰تا ۳۰ میلیون تومانی به مدارس اهدا می کند.

به گزارش خبرنگار شهر، رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران صبح سه شنبه- ۲ دی- در آیین رونمایی از سند ملی طرح مدرسه آماده گفت: درکشورمان دراستان های مختلف به خصوص در کلان شهرها با بحران های متعددی مواجه هستیم که با توسعه شهرها این خطرات افزایش نیز می یابد.

او افزود: جمعیت بالای  شهرها و تمرکز صنایع بزرگ و پر هزینه باعث شده است که در صورت بروز زلزله یا سیل بزرگ خسارت های جبران ناپذیری وارد شود.

کرمی گفت: بررسی ها نشان می دهد در صور ت بروز زلزله  بالای ۶.۵ ریشتر در تهران ممکن است ۵۶ درصد از درآمد ناخالص ملی از دست برود و ما در جلسه بعدی که در ستاد مدیریت است این را بیشتر توضیح می دهیم.

او در ادامه گفت: یکی از اقدامات جدی و مهم با هزینه کم برای مقابله با این خسارات این است که آموزش را جدی بگیریم در این صورت می توان با ۲۰ درصد هزینه هشتاد درصد سود ببریم.

به گفته او در آموزش بهترین فضا، فضای  دانش آموزی است چرا که در ذهن دانش آموزان آموزه ها خیلی بهتر نهادینه می شود و این دانش آموزان هستند که در آینده مسئولیت ها را به عهده می گیرند .

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در ادامه گفت:  در سال ۱۳۹۴ با همکاری اداره کل آموزش و پرورش طرح مدرسه آماده در ۳۵۰۰ مدرسه شکل گرفت. این طرح مراحل مختلفی دارد ، بعضی مدارس طرح را کامل انجام داده اند و در بقیه هم به نحوی انجام شده و نتایج خوبی داده است. بخشی از این آموزش ها برای مدیران، معلمان و دانش آموزان و خانواده هایشان هم است.

کرمی گفت:  در این طرح مدارس از منظر آسیب پذیری نیز ارزیابی می شوند و برنامه ای برای بهبود وضعیت آنها ارائه می شود و یک کمیته مدیریت بحران در مدرسه شکل می گیرد. یکی دیگر از کارها ارائه قفسه ای از تجهیزات به مدارس است که توسط شهرداری اهدا می شود و شامل تجهیزات لازم مدیریت بحران است. هر کدام از این ها ۲۰ تا ۳۰ میلیون هزینه دارد و هفته ای یک کمد به مدارس توسط شهرداری اهدا می شود .

 طرح ملی مدرسه با هدف  ارتقا و آمادگی مدارس سراسر کشور در برابر حوادث از سال ۱۳۹۴ در بیش از  ۳۵۰۰ مدرسه عملیاتی شد و دی ماه سال گذشته توافقی بین سازمان پدافند غیرعامل و وزارت آموزش و شهرداری تهران شکل گرفت. این نسخه امروز در دسترس تمامی مدارس کشور است.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 7270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =