۷۰درصد مدارس مقاوم سازی شدند

شهر: وزارت آموزش و پروش تلاش می کند با آموزش به دانش آموزان از طریق شبکه شاد، به زودی یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در جامعه و در میان خانواده ها داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر، مهرزاد حمیدی معاون سلامت و سازمان تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در آیین رونمایی از سند ملی طرح مدرسه آماده گفت: مدرسه ها محل تجمع فشرده دانش آموزان در یک محیط هستند و حوادثی که در مدرسه اتفاق می افتد می تواند یک فاجعه ملی باشد. از سوی دیگر آموزش در مدرسه در فرهنگ سازی جامعه تاثیر بسیار دارد و مدرسه را در کانون توسعه و فعالیت در محله می دانند.

حمیدی به تاب آوری مدارس در حوادث اشاره کرد و گفت:  سیاست وزارت آموزش و پرورش در مکان یابی بر این است که مسائل ایمنی آن رعایت شود. همچنین در ساخت و ساز مدارس، سختگیرانه ترین استانداردها رعایت می شود و تاکنون موفق شده ایم هفتاد درصد مدارس را مقاوم سازی کنیم. چرا که مدارس در مواقع بحران می توانند مکان هایی برای مقابله با بحران باشند.

او با بیان این که آموزش و پرورش  همکاری خوبی را با سازمان پدافند غیرعامل، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران  و هلال احمر دارند، گفت: طرح دادرس یکی از طرح هایی است که در آموزش و پرورش اجرا شده است و بر مبنای آن آموزش های لازم و تمرینات میدانی به دانش آموزان ، مدیران و معلمان مدرسه داده می شود. به هر حال رویکرد ما مشارکت با همه دستگاه ها برای ایمنی ، مدیریت و پیشگیری از بحران را دنبال می کنیم.

حمیدی با بیان این که سازمان پژوهش آموزش و پرورش در آماده کردن محتواهایی برای مقابله با بحران و آمادگی دفاعی تلاش های بسیاری می کند، گفت: تمام تلاش های ما با رویکرد  پیشگیری از بحران آموزش عمومی جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم است و تاب آوری و آرامش سازی است.

او همچنین گفت: وقتی وارد شبکه شاد می شویم می بینیم که یک کانال ویژه ایمنی است که  ۳۰۰ هزار عضو غیرهدفمند دارد و ما تلاش داریم با آموزش به دانش آموزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در جامعه و در میان خانواده ها داشته باشیم.

حمیدی همچنین خبر داد: سال گذشته وزارت آموزش و پرورش همه بخاری های نفتی مدارس را در جاهایی که گاز کشی شده است جمع آوری و بخاری ایمنی را جایگزین کرده است.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 7278

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =