رونمایی از کتاب تهران

شهر: روز چهارشنبه از کتاب تهران با حضور نویسنده کتاب و جمعی از پژوهشگران رونمایی می‌شود.

به گزارش شهر، مراسم رونمایی از «کتاب تهران» با نگاهی به پیشینه و سرمایه‌های فرهنگی- اجتماعی شهر تهران روز چهارشنبه –سوم دی ماه ۱۳۹۹- برگزار می‌شود. در آیین رونمایی از این کتاب که به صورت آنلاین قرار است برگزار شود، حمیدرضا حسینی، نویسنده و پژوهشگر، رضا شیرازیان، کارشناس نقشه های تاریخی و اطلاعات مکانی، رضا دبیری نژاد، کارشناس موزه داری و فرزانه ابراهیم‌زاده پژوهشگر تاریخی حضور دارند.

«کتاب تهران» که از سوی نشر روزنه منتشر شده و دارای ۲۱۶ صفحه است،  کلیاتی درباره‌ جغرافیا و اقلیم، پیشینه تاریخی، جامعه، ادیان و مذاهب، آموزش، میراث فرهنگی، گردشگری و مدیریت شهری را در خود جای داده است.

جغرافیا و اقلیم، تاریخ، جامعه، ادیان و مذاهب، آموزش، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی، گردشگری و... از بخش‌های این کتاب است.

حمیدرضا حسینی، نویسنده کتاب تهران در پشت جلد کتاب آورده است «وقتی از تهران سخن می‌گوییم، این شهر را در قامت پایتخت ایران و یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به یاد می‌آوریم: شهری با برج‌های سر به آسمان ساییده، بزرگراه‌های درهم تنیده، مال‌های پر زرق و برق، بیمارستان‌های پیشرفته، گردش‌گاه‌های پرشمار و بسیار چیزهای دیگر که تهران را میان شهرهای ایران، شهر بیشترین‌ها و بهترین‌ها جلوه می‌دهد. اما فراتر از این‌ها، تهران شهری با تاریخی درخشان و سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی پربها و کم‌مانند: تهران یا آغازگر بسیاری از جریان‌های علمی، فرهنگی و هنری یا نقطه عطف و اوج آن‌هاست؛ تهران، روایتگر فرازهای مهمی از تاریخ ایران و جهان، از جمله دو انقلاب بزرگ سده بیستم میلادی است؛ تهران دانشنامه معماری و شهرسازی معاصر ایران است؛ تهران میزبان مهربان اقوام، ادیان، فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون است؛ تهران زادگاه یا پرورشگاه بسیاری از مفاخر ایران است و در یک کلام تهران تبلور روح ایرانی در روزگار ماست.»

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 7286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =