ابلاغ سند طرح تداوم کسب و کار (BCP) در نبود سامانه خدمت رسیدگی به امور متوفیان سازمان بهشت زهرا (س)

سند طرح تداوم کسب و کار (BCP) در نبود سامانه خدمت رسیدگی به امور متوفیان سازمان بهشت زهرا (س) ابلاغ شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، سند طرح تداوم کسب و کار (BCP) در نبود سامانه خدمت رسیدگی به امور متوفیان سازمان بهشت زهرا (س) ابلاغ شد.

این سند در راستای اجرای تکلیف تعیین شده توسط کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور و در جهت عمل به حکم ۱۱۴ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران با همکاری مرکز نوسازی و تحول اداری و سازمان بهشت زهرا (سلام الله علیها) تدوین شده است.

«سند طرح تداوم کسب و کار (BCP) در نبود سامانه خدمت رسیدگی به امور متوفیان» به دستور شهردار تهران با هدف تضمین استمرار ارائه خدمات به شهروندان در شرایط اختلال سامانه‌های الکترونیک حیاتی شهرداری، ارتقای تاب‌آوری سازمان در برابر بحران‌ها و اختلالات فناورانه، استمرار خدمت‌رسانی به شهروندان و کاهش آسیب‌پذیری در شرایط قطع یا از کار افتادن سامانه‌های الکترونیکی تدوین شده است.

در ساختار این سند، تداوم خدمات سازمان در سه سطح تعریف شده است:
۱- تداوم عملکرد سامانه: شامل اقدامات فنی برای حفظ دسترس‌پذیری و پایداری زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سامانه‌ها
۲- تداوم خدمت در نبود سامانه: شامل فرآیندها و روش‌های جایگزین غیرسامانه‌ای برای استمرار ارائه خدمات در شرایط قطع یا اختلال سامانه‌ها
۳- بازیابی سامانه: شامل مجموعه اقدامات لازم برای بازگرداندن سامانه‌ها و داده‌ها به وضعیت عادی پس از رفع بحران

همچنین طبق مفاد این سند و با توجه به حوزه مأموریتی تعریف شده برای مرکز نوسازی و تحول اداری، تمرکز اصلی بر سطح دوم تداوم خدمت یعنی استمرار ارائه خدمات در شرایط فقدان سامانه است. در این سطح، فرآیندها، فرم‌ها و شرح خدمات مربوط به هر واحد به تفصیل مدلسازی و طراحی شده است.

انتهای پیام/

۱۳ آبان ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 74314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =