توسعه پایدار شهری با رسیدن به توسعه پایدار زیست محیطی حاصل می شود

‌لازمه رسیدن به توسعه پایدار شهری حرکت در راستای توسعه پایدار زیست محیطی است و باید به عنوان یک باور سازمانی سرلوحه فعالیت های شهرداری قرار بگیرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در اختتامیه اولین ممیزی مراقبتی استاندارد بین المللی ایزو ١٤٠٠١ ویرایش ٢٠١٥ که با حضور معاونان، شهرداران نواحی، ستاد بحران، مدیر اداره محیط زیست و توسعه پایدار و ممیزین برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: موضوعات زیست محیطی باید در اولویت فعالیت های واحدهای اجرایی، ستادی، ادارات مرتبط و تعاملات بین بخشی قرار گیرد.

او گفت: منطقه یک منطقه ای خاص، اکولوژیک  و استراتژیک با ۱۰۱ کیلومتر حریم استحفاظی است که طبیعت آن همانطور که نقطه قوت منطقه و شهر تهران است می تواند حادثه آفرین باشد که حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات شمال تهران  از جمله این حوادث بوده که به همه بازماندگان آن تسلیت می گویم  و ماموریت و رسالت ما  در اجرای ایزو ۱۴۰۰۱ و نگاه زیست محیطی به منطقه و حل مشکلات محیط زیستی دو چندان می کند.  

اوگفت: در دوسال گذشته اقدامات مناسبی در راستای حفظ محیط زیست در منطقه به اجرا رسید که آموزش زیست محیطی به عنوان رکن اصل حرکت به سمت توسعه پایدار بین کارمندان، پیمانکاران و شهروندان اجرا شده است و دو معاونت اجتماعی و خدمات شهری برای فرهنگ سازی مناسب در کنار هم قرار گرفته اند تا این مهم در جامعه نهادینه شود.

موسوی استفاده از انرژی های تجدید پذیر، بهینه سازی مصرف سوخت، استفاده از انرژی گرمایی زمین، استفاده از آبهای خاکستری در ساختمان های بلند مرتبه ، احداث دو نیروگاه خورشیدی در منطقه و... را از دیگر اقدامات اجرایی در منطقه دانست.

شهردار منطقه یک افزود:جابجایی پایانه تجریش از میدان تجریش به دلیل تولید آلاینده های اتوبوس ها و خودروها با تعامل انجام گرفته با پلیس راهور، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و ... به زودی به انجام می رسد.

در این نشست تیم ممیزی ضمن اشاره به طرح ریزی مناسب استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ در سطح منطقه و نقاط ضعف و قوت ،توصیه هایی به منظور بهبود عملکرد در پیاده سازی استاندارد مذکور ارائه شد.

۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
کد خبر: 7452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =