اختصاص ۳۰میلیارد تومان برای نهرسازی در ۱۲۰ معبر

شهر: نهرهای معابر و کوچه های قدیمی بافت فرسوده منطقه ۱۷ تبدیل به کانیو می شود که بر این اساس بخشی از آن به گذر بر می گردد و به کف معبر اضافه می شود. علاوه بر این بخشی از گذر، پیاده رو یا باغچه به این قسمت اضافه می شود تا بتوان آن را تبدیل به یک مسیر دوچرخه پیوسته کرد.

داود لطفی، شهردار منطقه ۱۷ در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه نهرهای کوچه ها و محله های قدیمی جریان آب چندانی در آنها وجود ندارد و شیب مناسبی نیز ندارد و این مساله باعث ایجاد لجن در این نهرها ‌می شود، گفت: با توجه به این مساله در حال پیگیری طرحی هستیم که در این نقاط پروفیل ( مختصات فنی نهر) هر معبر و کوچه در حوزه عمران محاسبه شده و نهرها تبدیل به کانیو(جوی های کتابی) می شود که بر این اساس بخشی از فضای نهر به گذر بر می گردد و به کف معبر اضافه می شود. همچنین بخشی از گذر، پیاده رو یا باغچه به این قسمت اضافه می شود تا بتوان آن را تبدیل به یک مسیر دوچرخه پیوسته کرد.

او با بیان اینکه ۱۲۰ معبر در حال نهرسازی و ۴۱  معبر با هزینه ای در حدود ۳۰ میلیارد تومان در حال روان سازی است که این مساله می تواند شرایط زندگی ۷۰ هزار نفر را ارتقا دهد، افزود: همچنین آسفالت این معابر و مسیرها در حال انجام است. همچنین حدود ۸۵۰ تیر چراغ برق نیز باید در این مسیر جابجا شود که تاکنون ۴۰۰ مورد آن انجام شده و مابقی آن نیز به میزان پیشرفت کار جابجا خواهد شد.

لطفی ادامه داد: علاوه بر این در جاهایی که امکان پذیر باشد پیاده راه سازی انجام می‌شود که البته در آن مسائل نابینایان و تردد آنها نیز در نظر گرفته می‌شود. اگر فضا اجازه دهد یک سری پاتوق‌های محلی نیز ایجاد می‌شود تا فضای بی دفاع شهری به پاتوق محلی تبدیل شود. در واقع با ایجاد فضای مفرح در این طرح شاهد ورود و حضور خانواده‌ها خواهیم بود که سبب ایجاد امنیت می‌شود.

 شهردار منطقه ۱۷ در ادامه با بیان اینکه نشاط شهری با رنگ ها و نور در منطقه ایجاد خواهد شد ، گفت: در هر ناحیه ۳ گذر را در قالب خیابان‌های دوستی تعریف کردیم که تا پایان سال انجام خواهد شد، بنابراین ۹ گذر دوستی ایجاد خواهد شد. در دو ناحیه گذرها را نهایی کردیم.

 لطفی با بیان اینکه از ۵۲ پروژه کوچک مقیاس که برای منطقه تعریف شده بود قریب به ۱۶ درصد آنها انجام شده، عنوان کرد: با این حال امیدواریم که تا اردیبهشت سال آینده این تعداد پروژ انجام شود البته مشکلاتی در بعضی پروژه‌ها وجود داشت که قابلیت و امکان انجام آنها وجود نداشت . بر این اساس با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و دفاتر نوسازی منطقه، بعضی طرحها را عوض کردیم و یک پروژه دیگر را به جای آن تعریف کردیم.

او  با بیان اینکه این پروژه ها در موضوعاتی مانند پیاده راه سازی، جمع آوری آب های سطحی، ساماندهی گذر، روانسازی معبر، مسیر دوچرخه، رنگ آمیزی ها، ایجاد پاتوق محله، رفع برخی فضاهای بی‌دفاع شهری، نورپردازی و فضای سبز تعریف شدند، یادآور شد: منطقه ایجاد ۱۲ کیلومتر مسیر دوچرخه را متعهد شده است که ۶ کیلومتر آن ساخته شده  و تا پایان فروردین سال آینده ۶ کیلومتر دیگرآن نیز آماده می‌شود.

خبرنگار: علی سی پی

۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 7466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =