شهروندان چقدر از اقدامات شهرداری مطلع هستند؟

شهر: مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با همکاری ایسپا و نظارت اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی در یک سنجش، دیدگاه شهروندان تهران در مورد عملکرد شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک را بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، بر اساس این سنجش ۶/۲۳ درصد شهروندان برای تردد در شهر از مترو و ۶/۴۰ درصد از وسیله نقلیه شخصی استفاده می کنند.

 با این حال ۵۶ درصد شهروندان تهران عملکرد شهرداری در حوزه حمل ونقل و ترافیک را متوسط و بهتر از متوسط ارزیابی کرده اند. ۶۱ درصد شهروندان خواهان توسعه حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) و ۱۶ درصد خواهان گسترش اتوبان های شهری بوده اند.

همچنین در دوسال گذشته  ۴۰ درصد از شهروندان بهبود کیفیت تاکسی های درون شهری، ۴۲ درصد بهبود کیفیت متروی تهران از نظر ظرفیت مسافرگیری و فاصله حرکت قطارها و ۵۰ درصد بهبود کیفیت اتوبوس های درون شهری را درخواست کرده اند.

در این نظر سنجی میزان اطلاعات شهروندان از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز بررسی شده است.

بر این اساس نیز ۴۰ درصد شهروندان از تکمیل شبکه بزرگراهی شهر و ۴۳ درصد از نوسازی خودروهای فرسوده تاکسیرانی اطلاع دارند.

۴۳ درصد شهروندان در جریان پویش سه شنبه های بدون خودرو هستند و ۶۵ درصد نسبت به طرح دوچرخه های اشتراکی بیدود مطلع هستند.

حدود ۷۰ درصد شهروندان پاسخگو از برخی اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک مانند کلنگ زنی و خط ۱۰ مترو، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش تعداد واگن های مترو و کاهش فاصله حرکت قطارهای شهری و بهسازی معابر اطلاع ندارند.

در نهایت نیز در این آمارگیری مشخص شده است که افراد ۳۰ تا ۴۹ سال مطلع ترین گروه سنی از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک هستند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 7513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =