رزمایش همدلی «نذر سردار» در فرهنگسرای خاوران برگزار شد

رزمایش همدلی «نذر سردار» با توزیع ۲ هزار بسته توسط فرهنگسرای خاوران با مشارکت قرارگاه جهادی حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رزمایش همدلی نذر سردار توسط فرهنگسرای خاوران با مشارکت قرارگاه جهادی حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد. در این رزمایش ۲هزار بسته با عنوان نذر سردار همراه با بسته‌های فرهنگی به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی توزیع شد.

حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی رئیس فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه کمک‌های مومنانه در زمان شیوع کرونا بسیار پر رونق بود گفت: نظر رهبری در زمان صدور فرمان آغاز اقدامات جهادی در واقع شکل گیری یک قرارگاه به عنوان نقطه اتکایی برای اقشار آسیب پذیر بود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: اقدام مومنانه در شرایط حساس کنونی که بیماری کرونا هنوز از کشور رخت برنبسته است، با هدف حمایت از خانواده ها و مشاغل آسیب دیده از بیماری، صورت پذیرفته و بطور جد شایسته تقدیر است.

او ادامه داد: قرارگاه جهادی حضرت زینب سلام الله علیها با تولید میلیون ها ماسک و محلول ضدعفونی کننده و همچنین کمک های مومنانه‌ خود به عنوان قرارگاه مادر در سطح شهر آغاز به کار به کرد که به حمدلله امروز شاهد مرحله‌ی جدیدی از رزمایش همدلی به مناسبت دهه فاطمیه و سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

همچنین اسماعیل قضات لو در این برنامه با برشمردن مولفه های قدرت یک کشور بیان داشت: با وجود برخورداری از مولفه های قدرت، موثرترین عامل افتخار ما، حضور و مشارکت مردم است که شاهد مثال آن ۲۲بهمن ماه و روز انقلاب اسلامی است.

قضات لو در ادامه گفت: اگر حدوث انقلاب اسلامی بر پایه‌ی حضور مردم است، بقای آن نیز بر همین مبناست.

او در خصوص لزوم انجام کار جهادی در کنار کار فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد فرهنگ انقلاب اسلامی به عنوان اصیل ترین فرهنگ موجود در دنیا معرفی شود، راه معرفی آن، کمک های جهادی و مومنانه است و تقویت فرهنگ مساوات در راستای حرکت کردن در مسیر تمدن سازی جهانی اسلامی است.

در ادامه معصومی مسئول قرار گاه جهادی حضرت زینب سلام الله علیها به شرح برخی از اقدامات قرارگاه در زمان شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: اهمیت شکل گیری چنین حرکاتی در ایجاد حس همدلی میان افراد و دستگاه های اجرایی است.

او افزود: این رزمایش رزمایشی کاملا عبادی، الهی و در راستای ماموریت‌هایی است که خداوند برای ما انسان‌ها مشخص کرده و به فرمان رهبر معظم انقلاب شکل گرفته که ان شاءالله شاهد برگزاری دوره های بعدی این رزمایش نیز خواهیم بود.

همچنین اجرای گروه سرود اسرا، مداحی در سوگ حضرت زهرا سلام الله علیها و برپایی ایستگاه صلواتی از جمله برنامه های دیگر این مراسم نیز بودند.

۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 7531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =