رمز سردار دلها بودن سلیمانی رابطه اش با خدا بود

شهر: رئیس بنیاد شهید در مراسم رونمایی از نمایشگاه سردار دلها گفت: رمز سردار دلها بودن سلیمانی این بود که او رابطه اش با خدا را اصلاح کرده بود و خدا هم مهر او را در دلها انداخت.

به گزارش شهر سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در نمایشگاه سردار دلها که در میدانگاه ولیعصر برگزار می شود گفت: در طی یک سال گذشته برنامه ها و مراسم های زیادی برای سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد اما سوالی که ممکن است ذهن همه ما را با خود درگیر کند این است که چگونه سردار حاج قاسم سلیمانی که یک فرمانده نظامی در نبرد اسلام علیه کفر بود تبدیل به سردار دلها شد و این لقب را به نام خود ثبت کرد؟ آیا تبلیغات جمهوری اسلامی بود که منجر به این اتفاق شد؟
او افزود: به باور من رمز این نکته را حضرت امیر در بیان خود می فرماید آنجا که می گوید هرکس رابطه بین خود و خدا را اصلاح کند خداوند رابطه او با مردم را اصلاح می‌کند و این رمز مهر مردم به سردار دلها ست.
اوحدی ادامه داد: وقتی در مراسم های سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت میکنیم باید به این نکته توجه کنیم که او یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود . سردار سلیمانی نماد، تجلی و عصاره همه فرماندهان جنگ بود شجاعت او بود که یک تنه در برابر داعش که به سمت بغداد می‌آمد ایستاد و حشدالشعبی را سازماندهی کرد.
در این مراسم فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران هم گفت:  شرکت بهره برداری متروی تهران تلاش دارد  با برگزاری این مراسم ها از وقایع بسیار مهمی که در این کشور افتاده است، نگذارد این وقایع و بزرگان کشور فراموش شوند و  امیدوارم این مراسم منشاء خیری باشد تا یاد و خاطره شهید سلیمانی زنده بماند.
همچنین اسکندر  یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید گفت: نمایشگاهی که امروز رونمایی می‌کنیم محصول مراسم ها جشنواره هایی است که پیش از این برگزار شده است و همچنین عکاسان از مراسم های مختلفی که برای سردار شهید برگزار شد عکاسی کردند و به دبیرخانه این نمایشگاه سه هزار عکس ارسال شد که از میان آنها ۷۰ اثر انتخاب شدند و علاوه بر این عکسها ۴۰ اثر گرافیکی نیز به نمایش درآمده است.
او افزود: امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه ها گوشه ای از حماسه سردار سلیمانی و ملت شریف ایران را به تصویر بکشیم
در ابتدای این مراسم سید مجتبی تقوی نژاد مدیر معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو گفت: این نمایشگاه اولین نمایشگاه مشترک شرکت مترو با بنیاد شهید و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری است در کنار این نمایشگاه هشت گالری مقاومت با مجموعه عکسهایی به نمایش درآمده است از جمله آنها نمایش مجموعه ای با عنوان عقیق سلیمانی است که انگشتر حاج قاسم را در دستان اقشار مختلف به نمایش در آورده است تا این پیام را به جهان برساند که راه و منش حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد یافت همچنین نمایشگاه نقاشی های سیاه قلمی برای تماشای مسافرین در این نمایشگاه عرضه شده است.
در انتهای مراسم با حضور رئیس بنیاد شهید و رئیس شرکت بهره برداری مترو و سایر مقامات حاضر ضمن اینکه از  نمایشگاه سردار دل ها رونمایی شد از از بخشهای مختلف آن بازدید به عمل آمد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
کد خبر: 7560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =