بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۹

اولین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۹ با اتمام عملیات نصب سازه پشت بامی آماده بهره برداری شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه با بیان این خبر گفت: این پروژه در پشت بام ساختمان ستادی منطقه اجرا شده و قابلیت تولید ۲۲ هزار و ۳۰۰ کیلووات ساعت برق در سال را دارد.
او ضرورت اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی را تحقق اهداف برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر مبنی بر لزوم استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر در ساختمان های اداری و نیز تحقق نقشه راه انرژی این منطقه درخصوص تأمین ۴ درصدی میزان مصرفی ساختمان ها از انرژی های نو اعلام کرد و افزود: این نیروگاه همچنین گام مهمی در راستای کاهش مصرف گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت های فسیلی محسوب می شود.
توکلی با اشاره به آغاز اجرای این طرح از خرداد ماه سال جاری افزود: در همین راستا فاز نخست عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی با سازه پشت بامی و به ظرفیت ۱۵ کیلووات در ساختمان ستادی شهرداری این منطقه کلید خورد و به مرحله  بهره برداری رسید.  
شهردار منطقه با بیان اینکه در فازهای بعدی نیز سایر ساختمان های شهرداری منطقه به نیروگاه خورشیدی مجهز خواهند شد، خاطرنشان کرد: این میزان تولید انرژی متناظر با عملکرد نزدیک به ۷۸۰ اصله درخت بوده و موجب جلوگیری از تولید ۱۷ تن گاز دی اکسید کربن خواهد شد.

۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 7658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =