توانبخشی کودکان روشندل در مرکز مهارت آموزی «باغچه حواس»

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ از استمرار کار داوطلبانه خیرین به منظور ارتقای توانبخشی کودکان روشندل در مرکز مهارت آموزی «باغچه حواس» منطقه ۱۵ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مختاری با اعلام این خبر گفت: مرکز تفریحی، فراغتی و مهارت آموزی نابینایان و کم بینایان "باغچه حواس" در دوران کرونا به کمک مربیان داوطلب و سازمانهای مردم نهاد در جهت ارتقای توانایی های کودکان کم بینا و نابینا گام های بلندی را برداشته است.

او با اشاره به اینکه این مرکز از اسفند ۹۷ به دلیل سکوت  متعدد کودکان روشندل در این منطقه آغاز به کار کرده  است افزود: در این مجموعه، امکاناتی نظیر اتاق حواس شامل موسیقی و آواز، نور و سایه، عطر و بو، قصه و کتابخوانی، تئاتر، تحرک و جهت یابی، بازی و ورزش در فضای باز، اتاق اسباب بازی، ساخت و تجسم، لمس علم، آموزش مهارتهای فردی و خدمات مشاوره ای طراحی و ایجاد شده است تا این دسته از شهروندان بتوانند مهارت های فردی و اجتماعی شان را بالا ببرند.

مختاری در ادامه به تشریح کلاسهای هنری و مهارت آموزی که توسط اساتید داوطلب در این مرکز برپا می شود پرداخت و گفت: برگزاری کلاس آموزش پیانو و اجرای پروژه CSR است که در این طرح مدرس داوطلب خط بریل، دو روز در هفته به کودکان نابینا، کم بینا و مادران ایشان آموزش می دهد.

مختاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ مربی و داوطلب در طول هفته در باغچه حواس خدمات ارائه می کنند افزود:  این خدمات شامل موضوعات آموزشی، حمایتی، درمانی وتعمیرات و تجهیزات ساختمان است.

 معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه افزود: برپایی مشاوره های فردی و خانوادگی از طریق تماس تلفنی و از طرف خود مشاوره ها، آموزش مجازی زبان انگلیسی،آموزش مجازی دف زنی، قصه گویی،  شعرخوانی و بیان نکات آموزشی، انجام تعمیرات و تجهیزات ساختمان نظیر سیستم گرمایشی، برق، إطفاء حریق، جعبه کمک های أولیه و  ایزوگام، اهدای سبد کالا به مناسبت شب یلدا و جمع آوری کمک نقدی جهت هزینه درمان یکی از گل های باغچه از دیگر خدمات داوطلیبن در این مرکز است.

۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
کد خبر: 7670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =