۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 7682

یادداشت تصویری چهاردهم

حق بر محیط‌زیست از حقوق بدیهی شهروندان

شینا انصاری، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران
حق بر محیط‌زیست از حقوق بدیهی شهروندان

درموضوع محیط زیست و حقی که شهروندان می‌توانند داشته باشند باید گفت حق بر محیط‌زیست جزء حقوق بدیهی به شمار رفته و شهروندان باید از آن برخوردار باشند. بهره‌مندی از هوا، آب و خاک سالم در واقع همه از حقوق بدیهی محیط‌زیستی است که باید شهروندان داشته باشند.

چیزی که موجب شده در دهه‌های مختلف که شهر تهران پشت سر گذاشته است، محیط‌زیست دستخوش تغییر شود، گسترش ساخت و سازهاست.  انواع بارگذاری‌هایی که در این کلانشهر انجام گرفته باعث شده که یک بارگذاری قابل توجهی از صنعت، جمعیت و خدمات در این شهر داشته باشیم و به واسطه اینکه در حین این بارگذاری ها متاسفانه به عوارض زیست‌محیطی و به منابع محدود محیط‌زیستی تهران توجه نشده است و بر اساس سیاست‌های بعضا نادرست این بارگذاری‌ها انجام شده نتیجه این شده است که اکنون با کلانشهری مواجه باشیم که مشکلات عدیده‌ محیط‌زیستی را دارد که آلودگی هوا، آب، خاک، صدا و پسماند از جمله خروجی این بارگذاری نادرست است.

می‌توان گفت علت‌العلل مشکلات محیط‌زیستی تهران و مغفول ماندن حق شهروندان این است که حقوق اصلی زیست محیطی در حین بارگذاری ها و سیاست‌گذاری‌هایی که برای این کلانشهر در ادوار گذشته انجام شده است مورد غلفت و کم توجهی قرار گرفته است.

۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 7682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =