۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 7685

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران:

تمامی دوربین‌های پایتخت، خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی می‌کنند

آمار مراجعه موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی با آمار تردد ۲/۵ میلیونی قابل توجه نیست
تمامی دوربین‌های پایتخت، خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی می‌کنند

شهر: همزمان با ورود به صل سرما و پدیده وارونگی هوا، آلودگی هوا در پایتخت افزایش می‌یابد. انجام معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها و رفع ایرادات آن از جمله راهکارهای کاهش عدد شاخص کیفیت هوا هستند.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با شهر، در پاسخ به این پرسش که در این روزها، چه اقدامات سخت گیرانه‌ای نسبت به معاینه فنی صورت می‌گیرد، توضیح داد: انجام معاینه فنی مربوط به ستاد معاینه فنی می‌شود و موضوع نظارت بر معاینه فنی و جریمه به پلیس راهور برمی‌گردد. تمامی دوربین‌های سطح شهر تهران چه در محدوده طرح کاهش، دوربین‌های سرعت، دوربین‌های چراغ قرمز و ...  به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته، خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی می‌کنند.

او در ادامه افزود: طی پروتکل مشخصی، مشخصات خودرو به منظور اعمال قانون برای پلیس راهور ارجاع داده می‌شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ضمن اشاره به طرح LEZ، گفت: سیستم LEZ که برای  کنترل آلودگی هوا در کلانشهرها بر دوربین‌های ثبت تخلفات نصب شده نسبت به اعمال قانون این موارد اقدام کرده و برای دوربین فرقی ندارد که خودرو یا موتورسیکلت از مقابل آن رد می‌شود.

به گفته مقدم؛ باتوجه به مصوبه جدید کارگروه اضطرار آلودگی هوا و تأکیدات محسنی بندپی، استاندار تهران و همچنین گفته سردار هادیان فر، فرمانده راهور تهران بزرگ، پلیس راهور مکلف شده تا کنترل موتورسیکلت‌های دودزا و فاقد معاینه فنی را در اولویت  و دستور کار خود قرار دهد.

او ضمن اشاره به تردد دو میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در سطح شهر تهران، گفت: از ابتدای امسال تا آذر، حدود ۳۰ دستگاه موتور سیکلت به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند. بر اساس تشدید نظارت پلیس راهور، مراجعه موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی افزایش یافته است. آمار مراجعه موتورسیکلت‌ها تا ۱۴ دی برابر با ۶۰ دستگاه شده است.

مقدم در ادامه بیان کرد: البته نمی توان گفت که این آمار به معنی افزایش ۲۰۰ درصدی است چرا که این عدد به یک هزارم آن چیزی که در شهر تهران وجود دارد، نرسیده است. درنتیجه این افزایش قابل توجه نیست. اگر هزار دستگاه موتورسیکلت هم به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کنند در برابر دو میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت درحال تردد، باز هم عد قابل توجهی نیست.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پایان مراجعه موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی با حجمی که در سطح شهر درحال تردد هستند، را قابل مقایسه و توجه ندانست.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 7685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =