۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 7751
هاشمی: دولت به توسعه خط ۳ مترو کمک کند

شهر: رییس شورای اسلامی شهر تهران از دولت خواست تا به توسعه پروژه مترو در مناطق ۱۷ و ۱۸- بخش جنوب غربی خط ۳ مترو -کمک کند.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در آیین آغاز عملیات اجرایی شارباغ فاطمه زهرا(س) با محوریت باز آفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران - تبریز و بهره برداری از فاز دو بزرگراه شهید نجفی رستگار گفت: امیدواریم از فردا شاهد آشتی هیات دولت و شهرداری و حضور شهردار تهران در هیات دولت باشیم.

هاشمی درباره سابقه پروژه شارباغ گفت: این پروژه به دوران شهرداری محمود احمدی نژاد باز می‌گردد. در آن زمان یکی از تقاضاها در منطقه ۱۷ و ۱۸ راه اندازی مترو بود و درنهایت تصمیم بر این شد که شمال راه آهن در این منطقه برای آسایش مردم به زیرزمین برود و همان ایام بنده تلاش کردم تا همزمان دو خط مترو نیز برای مردم ساخته شود.

هاشمی ادامه داد: این طرح برای راه آهن با تلاش بی وقفه پیمان کار پروژه یعنی قرارگاه خاتم الانبیا پیش رفت و راه آهن به زیرزمین رفت اما متأسفانه آن دو خط مترو بیش از ۱۴ سال است که مورد استفاده قرار نگرفته و باید در انتهای دولت کنونی یک اقدامی برای آن انجام شود.

او ابراز داشت: با اجرا شدن پروژه مترو در این منطقه، توسعه‌ای به خط ۳ مترو داده می‌شود و بخش جنوب غربی تهران نیز از حمل و نقل عمومی بهره‌مند شوند. پیش بینی می‌شود که بیش از ۳۰۰ هزار سفر با راه اندازی این خط مترو انجام شود و تراکم شهریار، اندیشه، قلعه حسن خان و غیره نیز از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: پروژه شهید نجفی رستگار نیز ابتدا بیش از ۶ کیلومتر بود که بخش ابتدایی آن افتتاح شد و امروز حدود ۵ کیلومتر آن در حال افتتاح است و بخش جنوبی آن فعال است و مردم می‌توانند به سمت جاده خراسان بروند.

او افزود: امروز بیستم دیماه است و ۱۶۸ سال قبل میرزا محمد تقی خان امیرکبیر که شاید بتوانیم او را نخستین سردار سازندگی ایران جدید بنامیم در فین کاشان به شهادت رسید. افکار و گرایشهای توسعه گرایانه امیرکبیر باعث شد تا سیستم فاسد حکومت قاجاریه که اصلاحات و توسعه امیرکبیر را تهدیدی برای منافع خود بشمار می آورد، رضایت ناصرالدین شاه را برای قتل او جلب کند و در فین کاشان این بزرگمرد ایران معاصر را به شهادت برساند.

او ادامه داد: این پروژه، که به نام شهید بزرگوار کاظم نجفی رستگار نامگذاری شده است از دستاوردهای این دوره مدیریت شهری است که با وجود همه مشکلات و چالشهای بی سابقه ای که برای اقتصاد کشور و مدیریت شهری ایجاد شده، تکمیل و مورد استفاده مناطق کم برخوردار در جنوب تهران قرار می گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: من می خواهم در این فرصت درباره نامی که بر این پروژه گذاشته شده صحبت کنم؛ شهید رستگار که از نسل اولیه فرماندهان دفاع مقدس و از یاران شهید چمران و سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان است، موسس و فرمانده تیپ سیدالشهدا محسوب می شد، پس از آنکه مورد بی مهری قرار گرفت، در آخرین روزهای سال ۱۳۶۳ در منطقه هورهویزه به شهادت رسید و پیکرش بعد از ۱۳ سال بازگشت اما کمتر در رسانه ها و تبلیغات به اسم او اشاره می شود.

محسن هاشمی ادامه داد: او به همراه همرزمان خود پس از عملیات خیبر با آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده جنگ دیدار صمیمانه ای داشت و نظرات کارشناسی خود را مطرح کرد و در نامه ای انتقادی نسبت به برخی عملکردها و تصمیمات نوشته بود که آقای هاشمی به مسئولان مربوطه منتقل کند، آیت الله هاشمی رفسنجانی به آنان توصیه کرد که نام خود را در پایان نامه ننویسد تا مورد فشار قرار نگیرند اما این عزیزان بخاطر اخلاص بالایی که داشت، نپذیرفت و پس از آن مورد بی مهری قرار گرفت.

هاشمی افزود: البته این بی مهری تنها مختص به این عزیزان نبود و شاهد بودیم که در روزهای اخیر که سالگرد قربانیان تشییع جنازه کرمان، شهدای پرواز اکراین و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود از سوی رسانه ملی، این مناسبتها مورد بی توجهی قرار گرفت.

رییس شورای شهر تهران گفت: اگر ما فکر کنیم که با بایکوت و سانسور وبی توجهی به موضوعی، جامعه آن را فراموش می کند و یا بالعکس با افراط در پرداختن به موضوعی جامعه به سوی آن جذب می شود در اشتباهیم، امروزه با وجود فضای مجازی و آگاهی افکار عمومی مردم از مسئولان در دسترسی به اطلاعات عقب تر نیستند و چه بسا نسل جوان جلوتر نیز هست و با این افراط و تفریط ها فقط صداوسیما ضرر می کند و اعتماد و توجه مخاطب را از دست می دهد و نفع آن به رسانه های بیگانه می رسد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 7751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =