۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 7777

یادداشت تصویری پانزدهم

افتتاح طرح‌های محله محور در قلب تهران

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه دوازده تهران
افتتاح طرح‌های محله محور در قلب تهران

در سال 1399 در ادامه زمانی که باقی مانده است پروژه‌های متعددی در دستور کار قرار دارد که عموما پروژه های کوچک مقیاسی است که مستقیما در زندگی محلی تاثیر داشته و شهروندان و ساکنان منطقه 12 آن ها را لمس می‌کنند.

پروژه اول مربوط است به ساماندهی میدان شهداست چرا که واقعه هفده شهریور یکی از مکان رویدادهای بسیار مهم در خاطره جمعی و هویت تاریخی این میدان موثر است. بازسازی  این میدان در حال انجام است و میدان شهدا و خیابان مجاهدین  تا پایان سال رنگ و رخ بهتری خواهد داشت و وضعیت مناسب تری پیدا میکند. در این فرآیند یادمانی هم برای شهدا پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 ساخته شده که در این میدان نصب می‌شود تا این خاطره را زنده کنیم.

پروژه دوم مربوط به احداث یک بوستان محلی در محله سنگلج با عنوان بوستان کیهانی است که فرآیند تملک آن با رقمی نزدیک به 200 میلیارد ریال انجام شده و در حال برنامه ریزی کار عمرانی و اجرایی آن هستیم که تا پایان سال این بوستان هم به سرانه فضای سبز محلی ما در محله سنگلج اضافه شود.

پروژه سوم پروژه احیا و ساماندهی محور تاریخی گوته در محله ایران است که به واسطه ساخت تونل امیرکبیر در دهه 70 وضعیت نامناسبی به خود گرفته بود. در این مجموعه علاوه بر ایجاد پاتوق ها و بوستان‌های محلی که از نقاط ضعف زندگی محلی در محدوده محلات ایران و آبشار است ظرفیت هایی را هم به کار می‌گیریم تا مناسبات بهتر اجتماعی و فعالیت موثر اقتاصدی و خدمات مناسب برای زندگی و سکونت در محلات پیرامون است رقم بخورد و محور تاریخی گوته هم احیا شود.

۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 7777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =