اتخاذ اقدامات پیشگیرانه وقوع سیلاب احتمالی در منطقه ۱۹

اقدامات پیشگیرانه وقوع سیلاب در محدوده ناحیه ۳ منطقه ۱۹ طی برگزاری مانور دور میزی مدیریت بحران بررسی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، ابوالفضل مهاجر دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه، محدوده ناحیه ۳ را نقطه ای حساس و دارای پست ترین ارتفاع در منطقه طبق نقشه های توپوگرافی اعلام کرد و گفت: در همین راستا تدابیر پیشگیرانه و امداد و نجات به سیل زدگان درصورت بروز سیلاب در این نقطه طی مانور دور میزی با حضور مدیران شهری و نهادهای امدادرسان بررسی شد.
او در تشریح تدابیر اتخاذ شده طی این مانور بیان کرد: درصورت وقوع آبگرفتگی و احتمال بروز سیل در محدوده وسیع تعیین شده، از ساختمان خدمات شهری و خیابان های کارون و بید مجنون تا انتهای رینگ بزرگراه آزادگان ضمن ضرورت ارائه خدمات امداد و نجات به سیل زدگان با مساعدت هلال احمر، تسهیل تردد خودروها نیز توسط پلیس راهور انجام خواهد شد.
ضمن اینکه هماهنگی های لازم نیز به منظور برقراری امنیت و پیشگیری از سرقت از سوی نیروی انتظامی و نیروهای بسیج و با همکاری شورایاران صورت می گیرد.
مهاجر همچنین از آماده سازی سایت اسکان اضطراری بوستان افرا در ناحیه ۵ با ظرفیت اسکان ۳۵۹ خانوار خبر داد و افزود: به منظور اسکان آسیب دیدگان ناشی از وقوع سیلاب، اسکان های اضطراری ناحیه دو نیز ساماندهی شده اند.  
براساس این گزارش مدیران شهرداری منطقه، مسئولان خانه های دوام و ایمنی، پلیس راهور، نیروی انتظامی نمایندگان هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، اداره های آب، گاز و برق و دانشگاه علوم پزشکی پهنه جنوب استان تهران از حاضرین مانور دورمیزی بودند.

۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: 7802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =