خدمات یکپارچه پرداخت شهری در رویداد تراکنش ایران

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران از ارائه جدیدترین خدمات نوین و هوشمند حوزه پرداخت مدیریت شهری از جمله سرویس های «شهرپی» و «تهران بلیت» در رویداد بزرگ تراکنش ایران خبر داد. 

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران،  محمد فرجود، ضمن دعوت از متخصصان و کسب و کارهای مرتبط با این حوزه برای بازدید مجازی از غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه گفت: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در روزهای ۲۳ و ۲۴ دی ماه در نمایشگاه تراکنش ایران حضور دارد و خدمات نوین شهرداری در حوزه پرداخت را ارائه می‌کند.
فرجود افزود: در این دوره از نمایشگاه، شهرداری تهران با محوریت سامانه یکپارچه خدمات پرداخت شهری ( شهرپی) حضور دارد، این سامانه که بتازگی با حضور شهردار تهران رونمایی شد، یکی از مهمترین پروژه های برنامه تهران هوشمند است که بستر یکپارچه انواع خدمات پرداخت خرد شهری با استفاده از تلفن همراه و بارکد دو بعدی یکپارچه است.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران درباره مزایای «شهرپی» توضیح داد: حذف تبادل پول نقد بخصوص در دوران شیوع کرونا، ایجاد شفافیت، انحصارزدایی و فراهم سازی فضای فعالیت و هم‌پذیرندگی برای تمامی بازیگران در حوزه پرداخت از مواردی است که در این رابطه می توان به آن اشاره کرد.
دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند همچنین درباره موارد استفاده کنونی از شهرپی هم تاکید کرد: علاوه بر امکان پرداخت کرایه تاکسی از طریق بیش از ۱۰ اپلیکیشن و کیف پول متصل به این سامانه، امکان پرداخت در میادین میوه و تره‌بار هم به این شیوه فراهم شده که در حال پیاده سازی در سطح شهر است.
او همچنین سرویس های پرداختی مرتبط به حمل و نقل عمومی را از دیگر فعالیت های مدیریت شهری معرفی کرد که در غرفه شهرداری تهران در این رویداد ارایه می شود و در این رابطه توضیح داد: امکان شارژ کارت بلیت های حمل و نقل عمومی از بستر تهران من خدمت دیگری است که به وسیله آن شهروندان بدون مراجعه به باجه های فروش و شارژ بلیت می توانند اقدام به شارژ کارت خود نمایند و در اولین تماس کارت با گیت های ورودی مترو عملیات شارژ انجام خواهد شد.
فرجود همچنین درباره پروژه «تهران بلیت» هم گفت: تهران بلیت سامانه زیرساختی و جامعی برای فروش بلیت الکترونیک به شهروندان برای تمام اماکنی است که به نحوی با شهرداری تهران مرتبط است، از جمله این اماکن می توان به موزه ها، سینماها، فرهنگسراها، باشگاه های ورزشی و ... اشاره کرد.
ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران موضوعاتی همچون شهرهوشمند، نئوبانک‌ها، کیف الکترونیکی‌پول، هویت دیجیتال، نسل جدید کربنکینگ و تحول دیجیتال، چالش بورسی شدن استارتاپ‌ها و خلاء‌های نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت را به بحث گذاشته است و در روزهای ۲۳ و ۲۴ دی ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می شود.

۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 7825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =