رونمایی از کتاب کلانشهر و فرهنگ 

با حضور دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر های ایران، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و نویسنده کتاب از کتاب کلانشهر و فرهنگ در کتابخانه موزه ملی ملک رونمایی شد.

به گزارش شهر، در حاشیه رونمایی از کتاب کلانشهر و فرهنگ نعمت الله فاضلی نویسنده کتاب گفت: تلاش من در این کتاب این است که نشان دهم پژوهش شهری نوعی فعالیت و دانش فرهنگی است که برای مدیریت و زیست شهری ضرورت دارد. 

کمال مرادی، دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران  با بیان اینکه جامعه شهری یک جامعه دانش محور است، گفت:  هر چه شهر بزرگتر باشد ضرورت و حیاتی بودن دانش برای آن شهر بیشتر می شود ،مهم نیست ما در شهر چه کاره ایم، از چه جنسیتی، در چه سنی یا در چه شغلی، برای زیستن در شهر باید در گیر مستمر و منظم تولید و کاربست ایده ها، اطلاعات، دانش ها، و در گیر مستمر پردازش اطلاعات باشیم  لذا پژوهش شهری از این منظر ضروری و حیاتی است و مدیران شهری از آن استقبال می کنند .

در ادامه محمد عیدی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر ها ی ایرانگفت: برنامه ریزی فرهنگی شهر یعنی بسیج استراتژیک منابع فرهنگی برای مدیریت و توسعه شهر، منابع فرهنگی هم به معنای جنبه های زیباشناختی، هنری و نمادین شهر است و هم به معنای شیوه زندگی مردم،  لذا باید از تمام سرمایه های فرهنگی که در جامعه وجود دارد برای مدیریت شهری بهره جست.

در پایان یک نسخه از کتاب با امضاء حاضرین به کتاب خانه موزه ملی ملک اهدا شد.

۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 7830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =