ورودی شرقی ایستگاه کمیل با تجهیزات ساخت داخل، افتتاح می‌شود

شهر: ورودی شرقی ایستگاه مترو کمیل واقع در خط ۷ مترو تهران روز دوشنبه -۲۹ دی ۱۳۹۹- به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

به گزارش شهر، حدفاصل ورزشگاه تختی تا میدان بوستان سعادت آباد (شمال غرب تهران)، مسیری به طول ۲۷ کیلومتر می‌شود که خط ۷ مترو تهران را با ۲۲ ایستگاه تشکیل داده است. دوازدهمین ایستگاه این خط، ایستگاه کمیل با کد O۷ (در موقعیت جغرافیایی بزرگراه شهید نواب صفوی و تقاطع خیابان کمیل) نام دارد. سال ۱۳۹۷ بود که این ایستگاه مورد بهره برداری قرار گرفت و ورودی غربی آن به روی شهروندان گشوده شد.

حال پس از گذشت دو سال، قرار است که ورودی شرقی ایستگاه کمیل واقع در خط ۷ مترو تهران مورد بهره برداری قرار گیرد تا به یکی از مطالبات جدی ساکنان منطقه ۱۱ تهران، پاسخ داده شود. منطقه ۱۱ بافتی تجاری-مسکونی دارد که به علت قرارگیری در مرکز شهر، جزو مناطق پرتردد تهران محسوب می‌شود. بهره برداری از ورودی شرقی ایستگاه کمیل سبب می‌شود تا شهروندان تهرانی به ویژه ساکنان منطقه ۱۱ دسترسی راحت‌تری به ایستگاه مترو داشته باشند. گفتنی است که بهره ‌برداری از ورودی شرقی ایستگاه کمیل، ظرفیت پذیرش مسافران در این ایستگاه را دو برابر خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های مثبت و غرورآفرین ورودی شرقی ایستگاه کمیل، استفاده از تجهیزات داخلی است. بسیاری از تجهیزات این ایستگاه با تکیه بر دانش و توانایی جوانان داخلی کشور ساخته و نصب شده است.

یکی از مشکلات همیشگی پس از ساخت ایستگاه‌های مترو، تأخیر در نصب پله برقی‌ها بوده است. به گفته محمود یوسفی، مجری خط ۷ مترو تهران؛ تا سال گذشته، ۹۰‌درصد تجهیزات مترو از خارج از کشور تأمین می‌شد. برای این کار ۳ ماه زمان برای ساخت وسایل در خارج از کشور صرف می‌شد، یک ماه و نیم صرف حمل تجهیزات از محل تولید تا گمرک ایران می‌شد و کار ترخیص و آمادگی برای نصب در پروژه‌ها هم یک ماه و نیم طول می‌کشید. این در حالی است که حداکثر زمان تولید تا نصب تجهیزات بومی در کشور ۳ ماه است.

حال ۸ رشته پله برقی ۱۰۰ درصد ساخت داخل برای ورودی شرقی ایستگاه کمیل نصب شده است. ساخت و نصب پله ‌برقی‌ ورودی شرقی ایستگاه کمیل حدود ۱۰۰ هزار دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.

 ورودی شرقی ایستگاه کمیل و تجهیزات و امکانات جانبی آن در کمتر از دو سال با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان ساخته شده است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 7899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =