شفاف‌سازی و پیشگیری از رانت، مهم‌ترین دستاورد سامانه اطلاعات پیمانکاران است

مهدی کرمی در نشست شورای معاونان حراست‌کل با اشاره به رونمایی از سامانه اطلاعات پیمانکاران طی چند روز آینده، شفاف‌سازی و پیشگیری از رانت را مهم‌ترین دستاورد این سامانه برشمرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی حراست‌کل، مهدی کرمی -مشاور شهردار و رئیس حراست‌کل- در ابتدای نشست شورای معاونان حراست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به سالگرد حادثه ساختمان پلاسکو،بر ضرورت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه تأکید کرد.
مشاور شهردار تهران در ادامه گفت: سامانه اطلاعات پیمانکاران به دلیل ارتباط با سامانه‌های مختلف درون و برون سازمانی از جمله سامانه شناسایی نسب، اطلاعات جامعی از پیمانکاران و منسوبان ایشان را در اختیار حراست قرار می‌دهد و با افزایش اشرافیت دستگاه نظارتی، پیشگیری از جرائم مختلف نظیر رانت، استفاده از اسناد صوری و سایر تخلفات احتمالی را محقق خواهد کرد.
مهدی کرمی طراحی سامانه اطلاعات پیمانکاران را یکی از مهم‌ترین اقدامات حراست‌کل طی ادوار گذشته برشمرد و گفت:فقدان سامانه‌ای جامع درخصوص پیمانکاران شهرداری، نظارت دقیق بر مزایده‌ها، مناقصات و کمیسیون معاملات را با مشکلاتی مواجه کرده بود که پس از بهره‎ برداری از این سامانه، رصد مطلوب پیمان‌ها از سوی حراست تسهیل و موجب تعدیل و کاهش انحصار و سوداگری خواهد شد.
رئیس حراست‌کل همچنین با گرامیداشت روز ملی هوای پاک، فرهنگ‌سازی در مورد استفاده از حمل و نقل عمومی را ضروری دانست و ترویج پویش‌هایی نظیر سه‌شنبه‌های بدون خودرو را یکی از اقدامات خوب فرهنگی در راستای کاهش آلودگی هوا برشمرد.
گفتنی است در ابتدای این نشست سید مجتبی توسل -مدیرعامل برج میلاد- به عنوان میزبان جلسه به رئیس و معاونین حراست کل خیر مقدم گفت و در انتها، از موزه مشاهیر برج و تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بازدید به عمل آمد.

۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 8009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =