اشتراک گذاری اطلاعات مشاغل قدیمی در جشنواره های جهانی

شهر: برگزاری برنامه هایی مانند جایزه خشت طلایی تهران در حوزه مدیریت شهری باعث می شود تا بتوان اطلاعات حوزه های تاب آوری، مدیریت شهری و ساخت و ساز را به اشتراک گذاشت.

سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین در گفتگو با خبرنگار شهر درباره جایزه جهانی خشت طلایی تهران و رویدادهای مشابه آن در ایران گفت:  با برگزاری چنین برنامه هایی می توانیم تمام رویدادهایی را که در حوزه مدیریت شهری هستند به منصه ظهور برسانیم و اطلاعات حوزه های تاب آوری، مدیریت شهری و ساخت و ساز را به اشتراک بگذاریم.

او درپاسخ به این پرسش که آیا تا به حال شهرداری قزوین توانسته است از تجربیات ارزیابی شده در خشت طلایی تهران استفاده کند، عنوان کرد: شهرداری قزوین، به عنوان یک کلانشهر و یکی از کهن ترین شهرهای ایران، که یک دوره پایتخت کشور بوده است تجربیات خوبی را در سال های گذشته داشته است و با توجه به آثار تاریخی خود، توانسته است در این حوزه ها، حتی در احیای بسیاری از فعالیت ها در صنوفی مانند درودگری و در بسیاری از مشاغلی که در زمان های دور وجود داشتند و اکنون در شرف فراموشی هستند، اقداماتی انجام دهد.

به گفته شهردار قزوین برگزاری رویداد جایزه خشت طلایی تهران فرصتی است تا بتوانیم آنچه از نسل های قدیم فراموش شده را برای نسل های جدید احیا کنیم.

پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران که فرصت مناسبی برای رقابت و معرفی پروژه های شهری سراسر کشور، در سطح جهانی فراهم کرده، توسط مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و همکاری گسترده نهادها و انجمن‌های بین‌المللی از جمله Metropolis ,UN-Habitat, Walk۲۱, ISOCARP در حال برگزاری است.

خبرنگار: علی سی پی

۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 8067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =