پیشرفت ۹۱ درصد پروژه های توسعه محله ای

شهر: مدیریت شهری با توجه ویژه به محلات و اولویت دادن پروژه های توسعه محله ای و تعریف این پروژه ها در مناطق ۲۲ گانه به دنبال رضایت بیشتر شهروندان در این دوره است. از همین رو ۲۴ پروژه توسعه محلی در حوزه های مختلف در سال ۱۳۹۹ تعریف و اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، پروژه های توسعه محله ای منطقه ۱۱ در سال ۱۳۹۹ که بیشتر آنها به بهره برداری رسیده اند و تنها دو پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ و ۳۰ درصد در حال اجرا هستند، قابل تقسیم بندی به سه بخش فرهنگی با سه پروژه، خدمات شهری با ۱۹ پروژه و عمرانی - ترافیکی با دو پروژه است.

پروژه های فرهنگی

از مهمترین پروژه ها در این بخش می توان به پیرایش شهری محور حافظ تا وحدت اسلامی با هدف زیباسازی و حفظ جداره های ارزشمند تاریخی به جای مانده از خیابان های تهران قدیم و احیا و بازسازی نمای ساختمان تاریخی مهمانسرای امام علی (ع) که بنایی ۷۲۰ متر مربعی متعلق به دوره دوران پهلوی اول است و مرمت و نوسازی آن در راستای احیای بناهای تاریخی در مدت پنج ماه انجام شد، اشاره کرد.

علاوه بر این، آغاز مرمت قدیمی ترین ساعت شهری تهران در مسجد مشیر السلطنه که ۱۲۱ سال پیش در دوران قاجار ساخته شد و ۷۰ سال پیش از کار افتاده و مرمت جداره های تاریخی مسجد از مهمترین اقدامات در این حوزه است که تا کنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

 پروژه های خدمات شهری

مرمت سردر مغازه های ورودی میدان میوه و تره بار بازارچه فروزش با هدف ارتقای کیفیت کالبدی، سیما و منظر شهری، راه اندازی موزه روانپزشکی با همکاری بیمارستان روزبه که اولین موزه پژوهشی کشور و پنجمین موزه روانشناسی جهان است. احداث مرکز محله سوزنبان در محله راه آهن، احداث پاتوق محله سیمین در بافت فرسوده محله انبار نفت با هدف بهسازی و بازآفرینی بافت فرسوده و بهبود فضای بی دفاع شهری و توسعه عمرانی حاشیه میدان راه آهن  و محله انبارنفت و مناسب سازی ساختمانهای اداری بوستان ها و معابر برای استفاده افراد کم توان جسمی و معلولان در راستای تساوی حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی از مهمترین پروژه های بخش خدمات شهری است.

همچنین در این بخش که بیشترین پروژه ها را به خود اختصاص داده می توان از نصب ۲۱ مخزن ضد سرقت ویژه پسماند خشک، نورپردازی فضاهای تاریخی، سازه ها و المان های شهری، اجرای سیستم هوشمند آبرسانی و آبیاری به منظور افزایش راندمان و جلوگیری از هدر رفت آب می شود در دو بوستان رازی و رودکی، کاشت ۶۵۰ اصله چنار ۱۰ تا ۱۵ ساله در خیابان ولیعصر (عج) از چهارراه ولیعصر تا میدان راه آهن، تهیه و نصب وسایل بازی کودکان، احداث زمین ورزشی در محله قلمستان، احداث مرکز پرتو(ساماندهی کودکان کار و خیابان)، احداث همراه سرای فارابی با مشارکت موسسه خیریه رها و خیرین اصناف فعال در منطقه، راه اندازی ایستگاه های دوچرخه های اشتراکی و ایجاد مسیر دوچرخه با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و ایجاد زیر ساخت های لازم برای استفاده شهروندان از دوچرخه، پیاده رو سازی و راه اندازی بازار میوه و تره بار در محله های پر جمعیت منطقه شامل محله انقلاب ، حر، راه آهن، انبار نفت و سلامت نام برد.

 پروژه های ترافیکی و عمرانی

 اتصال خط ۳ مترو به کریدور اصلی راه آهن بین شهری به صورت زیر گذر با هدف ارتقای سرعت جابجایی و آسایش مسافران و کاربران حمل و نقلی منطقه ۱۱  و تراش و روکش مکانیزه و درزگیری معابر در این منطقه از پروژه های تاثیرگذار در بخش ترافیکی و عمرانی برای توسعه محلات است.

ردیف

منطقه

عنوان پروژه

درصد پیشرفت فیزیکی کل

۱

۱۱

 پیرایش شهری محور حافظ تا وحدت اسلامی

۱۰۰%

۲

۱۱

راه اندازی موزه روان پزشکی

۱۰۰%

۳

۱۱

احداث مرکز محله سوزنبان در محله راه آهن

۱۰۰%

۴

۱۱

   احداث پاتوق محله سیمین در بافت فرسوده محله انبار نفت

۱۰۰%

۵

۱۱

اتصال خط ۳ مترو به کریدور اصلی راه آهن بین شهری به صورت زیر گذر

۱۰۰%

۶

۱۱

 مرمت سر در مغازه های ورودی میدان میوه و تره بار  بازارچه فروزش

۱۰۰%

۷

۱۱

احیا و بازسازی نمای ساختمان تاریخی مهمانسرای امام علی (ع)

۱۰۰%

۸

۱۱

 تراش و روکش مکانیزه و درزگیری معابر جمهوری، مولوی،ابوسعید و..

۱۰۰%

۹

۱۱

مناسب سازی ساختمان های اداری ، بوستان ها و معابر

۱۰۰%

۱۰

۱۱

نصب ۲۱ مخزن ضد سرقت ویژه پسماند خشک

۱۰۰%

۱۱

۱۱

 نقاشی و، رنگ آمیزی و نور پردازی جداره های شهری در سطح منطقه

۱۰۰%

۱۲

۱۱

 ایجاد بستر شهری مناسب برای حضور تونیابان

۱۰۰%

۱۳

۱۱

 طراحی و اجرای ۴۰ کیلومتر سیستم آبیاری هوشمند

۱۰۰%

۱۴

۱۱

 کاشت ۶۵۰اصله چنار ۱۰تا۱۵ ساله

۱۰۰%

۱۵

۱۱

    بازپیرایی روشنایی بوستان ها

۱۰۰%

۱۶

۱۱

   تهیه و نصب وسایل بازی کودکان

۱۰۰%

۱۷

۱۱

 احداث زمین ورزشی در محله قلمستان

۱۰۰%

۱۸

۱۱

    احداث مرکز پرتو (ساماندهی کودکان کار و خیابان)

۱۰۰%

۱۹

۱۱

 احداث همراه سرای فارابی

۱۰۰%

۲۰

۱۱

   راه اندازی ایستگاه های دوچرخه های اشتراکی

۱۰۰%

۲۱

۱۱

 پیاده رو سازی

۱۰۰%

۲۲

۱۱

ایجاد مسیردوچرخه سواری

۱۰۰%

۲۳

۱۱

ساخت ۵  بازار  میوه و تره بار

۵۰%

۲۴

۱۱

مرمت ساعت ۱۲۱ ساله و جداره تاریخی مسجد مشیر السلطنه

۳۰%

خبرنگار: علی سی پی

۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 8141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =