۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 8270
امکان اخذ نوبت معاینه فنی تهران از سامانه «تهران من»

شهر: ستاد معاینه فنی تهران به منظور رفاه شهروندان و سهولت دسترسی به تعیین وقت انجام معاینه فنی، امکان اخذ نوبت و پرداخت را از طریق سامانه «تهران من» مهیا کرده است. درضمن طرح رایگان معاینه فنی تاکسی‌های شهر تهران تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۹، تمدید شده است.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با شهر، درباره تعیین وقت در مراکز معاینه فنی و پرداخت هزینه آن از طریق سامانه «تهران من» توضیح داد: با هدف تسهیل در امکان دسترسی به سامانه نوبت دهی اینترنتی، تجمیع خدمات الکترونیکی شهرداری تهران و افزایش قابلیت این سامانه در پوشش تمامی مراکز معاینه فنی شهر تهران، ستاد معاینه فنی تهران نسبت به بروزرسانی و امکان اخذ نوبت معاینه فنی از طریق سامانه «تهران من» با استفاده از دانش تخصصی سازمان فاوا شهرداری تهران اقدام کرده است. از این پس شهروندان می‌توانند به سهولت نسبت به تعیین وقت در مرکز مورد نظر و پرداخت هزینه معاینه فنی با موجودی شارژ شده در کیف پول شهروندی اقدام کنند.

به گفته او؛ دسترسی به این سامانه هم به صورت مستقل از طریق  my.tehran.ir  و هم از طریق سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir امکان پذیر است.

نحوه تعیین نوبت اینترنتی در سامانه «تهران من»

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی گفت: در حال حاضر روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده و وضعیت مراجعات و توزیع آن در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا بیشتر  مراکز فاقد صف انتظار هستند. به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به انکه خودروهای تولید داخل سال ۱۳۹۵ از سال آینده مشمول معاینه فنی خواهند شد هر چه سریع‌تر جهت اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند و مراجعه به مراکز را به انتهای امسال و یا ابتدای سال آینده موکول نکنند.

مقدم ضمن اشاره به ایام دهه مبارک فجر، بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت این دهه با رویکرد اهمیت انجام معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و همچنین حمایت از رانندگان تاکسی و تشویق و ترغیب آن‌ها به استفاده از خدمات مراکز معاینه فنی شهر تهران با تدبیر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مشارکت ستاد معاینه فنی و سازمان تاکسیرانی در تأمین هزینه‌ها، مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌ها در این ایام در تمامی مراکز معاینه فنی شهر تهران به استثناء واحدهای سیار معاینه فنی به صورت رایگان انجام می‌شود. رانندگان دارای پروانه تاکسیرانی معتبر می‌توانند از این خدمات ویژه در این ایام استفاده کنند .

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه طرح رایگان از ۲۹ دی آغاز شده، افزود: با توجه به استقبال خوب رانندگان تاکسی و افزایش مراجعات تاکسی به مراکز معاینه فنی اجرای این طرح تا ۲۲ بهمن ماه تمدید شده است. البته در ایام سال نیز معاینه فنی خودروهای تاکسی با تخفیف ۵۰ درصدی انجام می‌شود. جهت تسهیل در ارایه خدمات به رانندگان تاکسی و به حداقل رساندن زمان معطلی، این خودروها در سه مرکز منتخب الغدیر، شقایق و چمران به صورت ویژه در خارج از نوبت پذیرش می‌شوند و یک خط مختص این خودروها در این ایام پیش بینی شده است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 8270

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 9
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • انوشیروان جوادی ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      همه چی عالی