۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 8277
شارباغ پروژه تبدیل فضای ناامن به قلمرو عمومی است

شهردار تهران در بازدید از پروژه های منطقه ۱۷ به مناسبت دهه فجر گفت: اینکه عنوان پروژه شارباغ چیست مهم نیست مساله اصلی این است که با توجه کنیم که در حال ساخت یک قلمرو عمومی در نقطه ای هستیم که فضای متروک و ناامن شده بود.

به گزارش شهر پیروز حناچی شهردار تهران دوشنبه ۱۳ بهمن پس از بازدید از  طرح ها و پروژه های در دست ساخت شهرداری منطقه ۱۷ با خانواده های شهدای منطقه دیدار و گفت و گو کرد.
شهردار تهران در حاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت مهرگان و حسینیه ثارالله که قرار است با عقب نشینی اصلاح معبر کنار گذر پل برادران شهید حسنی(قلعه مرغی) جنب پل ساخته شود درباره منطقه ابوذر گفت: این منطقه جزو مناطقی است که در دهه های ۳۰ و ۴۰ ساخته شده است و مشکلات زیادی دارد. از جمله این مسائل دو خط آهن عبوری از این منطقه یعنی محورهای های تهران- اهواز و تهران -تبریز است. در محور تهران تبریز پروژه چهار باغ اجرا می شود که با توجه به زیر زمین رفتن این خط روی سطح آن تبدیل به قلمروی عمومی می شود.


حناچی در ادامه گفت: یکی دیگر از کارهایی که در این منطقه انجام شده است پروژه های جمع آوری آب های سطحی است که مشکلات زیادی در این منطقه ایجاد می کرد و با توجه به تلاش های همکاران من در سال های قبل میزان آب گرفتگی معابر در روزهای بارانی در شهر در این نقطه از شهر کمتر شده است.
او همچنین گفت: یکی دیگر از مشکلات این منطقه این است که در قسمت هایی معابر ناامنی دارند و می توان با تبدیل آنها به محیط های زنده مانع ناامنی در آن شد که در حال انجام است.

شهردار تهران با بیان این که از سال گذشته ردیف‌های جداگانه‌ای برای اجرای پروژه های محلی داشتیم، افزود: در بودجه امسال هم جدی تر از گذشته بودجه هایی برای اجرای پروژه های محلی در نظر گرفته ایم که در بالا بردن سطح رفاه محلی و شرایط مناسب تر برای زندگی مردم تاثیر زیادی دارد البته در این زمینه با توجه به این که مطالعات بهتری در بافت‌های فرسوده داشته‌ایم این پروژه‌ها در این بافت ها بیشتر اجرا می‌شوند.

شهردار تهران درباره عنوان شارباغ برای پروژه قطار تهران تبریز گفت: شارباغ یا به قول برخی همکارانمان شهرباغ همه یک ریشه مشترک دارند؛ درباره اسم آن می‌توان تصمیم‌های دیگری گرفت اما فعلاً باید به این توجه کنیم که در حال ساخت یک قلمرو عمومی در نقطه ای هستیم که فضای متروک و ناامن شده بود.

شهردار تهران امروز در پایان برنامه های خود با حضور در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۱۷ با اهدای دسته گل و هدایایی از تعدادی از خانواده های شهدای منطقه قدردانی کرد. در این مراسم حجت الاسلام مطلبی امام جماعت محله ابوذر و  تعدادی از مدیران محلی نیز حضور داشتند.

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 8277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =