امنیت پیش شرط حضور زنان در عرصه های عمومی است

شهر:نتایج یک پیمایش ملی در سال ۹۵ نشان می دهد که نیمی از زنان دستکم یک بار تجربه شکل های خفیف آزار را داشته اند. اگر قرار است حضور زنان باشد و کار کنند شهر باید برای آنها امن باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی فرهنگی چهارشنبه- ۱۵ بهمن-در مراسم جان زندگی (ویژه برنامه میلاد حضرت زهرا و بزرگداشت مقام زن مادر) گفت: شعار اصلی شهردار تهران، تهران شهری برای همه است ؛ یعنی همه اقشار به خصوص زنان را در بر میگیرد. معتقدم از لحاظ ساختاری حضور زنان باید دیده شود و از منظر زنانه هم به همه بخش ها نگاه شود. اما پیش شرط حضور زنان امنیت است. امنیت مساله خیلی مهمی است.

او افزود:  نتایج یک پیمایش ملی در سال ۹۵ نشان می دهد که نیمی از زنان دستکم یک بار تجربه شکل های خفیف آزار را داشته اند. اگر قرار است حضور زنان باشد و کار کنند شهر باید برای آنها امن باشد.

جوادی یگانه اضافه کرد: طرح ارتقای احساس امنیت در شهر در منطقه ۱۰ در مناطق و فضاهای بی دفاع شهری اجرا شده است. جالب است که از  دو هزار و ۲۸۸ تماسی که با سامانه ۱۳۷ در مورد امنیت داشتیم ۴۳ درصد درباره تاریک بودن  فضاهای شهری، ۱۰ درصد به فضاهای خالی و بی دفاع شهری مثل یک خرابه ای که محصور نشده است و

۹ درصد به دسترس نا پذیری ناوگان حمل و نقل شهری مربوط بود و ۲.۷ هم به کمبود نظارت اجتماعی ارتباط داشت. اینها نشان می دهد که اصلاح کالبدی شهر مقدمه حضور و مشارکت زنان در شهر  است.

او با اشاره به ایجاد کد ۴ برای سامانه ۱۳۷ دریاره موضوعات اجتماعی گفت: امیدوارم همه شهروندان تهرانی با مشارکت در این ایده و بیان نقاطی که احساس ناامنی می کنند به سامانه ۱۳۷ به شهرداری کمک کنند که شهرداری تهران شهری امن تر برای همه به خصوص زنان باشد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 8342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =