وحدت، شکل دهنده و تداوم دهنده انقلاب است

شهر: شهردار تهران در آیین تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب اسلامی و آرمانهایش , وحدت را علت شکل گیری و همچنین تداوم و بقای انقلاب دانست.

به گزارش خبرنگار شهر , پیروز حناچی شهردار تهران عصر یکشنبه در آیین تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام ره که به مناسبت دهه فجر در حرم امام برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب ما یکی از نقاط عطف تاریخ ایران است و امروز آمده ایم اینجا تا یاد و خاطره امام و شهدا را زنده نگه داریم .

او با اشاره به تاکید حضرت امام ره بر حضور مردم در خیابان ها در ۲۱ بهمن ماه ۵۷ گفت: امام یک استراتژیست بود و هوشمندی خود را در هدایت مردم در مقاطع مختلف نشان داد و اگر آن روز از مردم درخواست نمی کرد که به خیابان‌ها بیایند شاید تاریخ طور دیگری رقم می خورد.

حناچی افزود: بزرگترین خصیصه امام این بود که می‌توانست تهدید را به فرصت تبدیل کند و تا وقتی ایشان زنده بود و ابتکار عمل را در دست داشت دشمنان را غافلگیر می کرد. در قطعنامه ۵۹۸ هم تا دو هفته قبل آن پیام معروف مقاومت تا آخرین نفر آخرین نفس را  اعلام کرد اما دو هفته بعد قطعنامه را قبول کرد و همه غافلگیر شدند .

او ادامه داد:  شاید آن روزها قبول قطعنامه برای ما تلخ بود اما چند سال بعد که نظام جهانی تجاوز گری صدام را به رسمیت شناخت و اسرا با درایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آزاد شدند،  امام که آبروی خود را با خدا معامله کرده بود اجر خود را گرفت.

او در ادامه گفت: علت به وجود آمدن انقلاب اسلامی وحدت و به تعبیر امام " همه با هم" بود و همین می‌تواند علت باقی ماندن نظام هم باشد. ما باید به خواست مردم توجه کنیم و نگذاریم اتحاد بین ملت تضعیف شود اگر این اتفاق بیفتد به تعبیر قرآن کریم در برابر دشمن ضعیف می شویم و هیمنه ما فرو می ریزد.

شهردار تهران در پایان گفت: ما امروز اینجا آمده‌ایم که ضمن دیدار با یادگار گرانقدر و با ارزش امام _حاج حسن آقا - یاد و خاطره امام و شهیدان را زنده نگاه داریم.

در پایان این مراسم که با حضور تولیت بیت امام ره, رییس شورای شهر تهران, شهرداران مناطق و معاونان شهردار برگزار شد, حاضران با اهدای گل ,یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی را زنده نگه داشتند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
کد خبر: 8424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =