۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 8440

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

نوع مداخله شهرداری در خلازیل تغییر می کند

بخشی از منابع مالی حاصل از حمایت جشنواره فجر به برج میلاد پرداخت شد
نوع مداخله شهرداری در خلازیل تغییر می کند

شهر: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به درس گرفتن از تجربه برنامه های این نهاد در مساله آسیب های اجتماعی از جمله گرمخانه ها اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی خلازیل نوع مداخله را تغییر می دهیم.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدرضا جوادی یگانه ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دوشنبه ۲۰ بهمن در نشست مطبوعاتی با محوریت برنامه های ۲۲ بهمن رویکرد اصلی این معاونت را حمایت از نهادهای مردمی و نه رقابت با آنها عنوان کرد و گفت: کمتر کشوری در جهان چنین ریسکی می کند که مشروعیت خود را به حضور و مشارکت مردم پیوند بزند ولی جمهوری اسلامی این کار را کرد. اما امسال به خاطر کرونا شرایط ویژه‌ای داریم. امسال قرار است از مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی حرکت موتورسوارها و از فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی حرکت خودروها را داشته باشیم هر منطقه شهرداری دو غرفه در مسیرهای مذکور برپا میکند. علاوه بر این اجرای ویدئو مپینگ در میدان آزادی و نورافشانی هم از برنامه های این روز خواهد بود.

او همچنین با اشاره به نقدهایی که به عملکرد شهرداری تهران در محرم سال جاری بود اشاره کرد و گفت: اتفاقا امسال شهرداری کارهای بسیار بیشتری نسبت به سال های گذشته انجام داد ولی دیده نشد. علت این دیده نشدن هم حضور و مشارکت هیات ها و شهروندان است. مشارکت آنهاست که به این آیین شور می بخشد و به دیده شدن آن کمک می کند.

او همچنین ظرفیت گرمخانه ها را در حال حاضر ۲هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و از افزایش تدریجی این ظرفیت خبر داد. به گفته او شهرداری تهران از تجربه ناموفق هرندی برای ساماندهی معتادان و آسیب دیدگان اجتماعی درس گرفته و برای خلازیل از انها استفاده خواهد کرد. تغییر در نوع مداخله از جمله این تجربیات است. از سال گذشته شهرداری فعالیت‌های گرمخانه‌ها را ۲۴ ساعته کرده است.

جوادی یگانه در ادامه این نشست در پاسخ به  نتایج طرح شهید سلیمانی که براساس آن افراد مبتلا به کرونا شناسایی می‌شد، گفت: در این طرح با ستاد کرونا همکاری داشتیم و امکاناتمان را در اختیار آنها قرار دادیم ایده اصلی این بود که از افرادی که در معرض کرونا بودند تست گرفته شود، در جریان این طرح مشخص شد که ۳۰ درصد از مراجعین که به کرونا مبتلا بودند، شناسایی شدند.

او همچنین درباره کاهش بسیار زیاد درآمدهای برخی مراکز فرهنگی و گردشگری مانند برج میلاد، گفت: علاوه بر برج میلاد سازمان ورزش نیز با این مشکل مواجه شده است، اما تلاش ما بر حمایت از آنهاست به عنوان مثال بخشی از نتایج حاصل از حمایت از جشنواره فجر به برج میلاد پرداخت شد و به طور کلی سعی داریم با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری برای رفع این مشکل اقدام کنیم.

او در ادامه درباره کاهش بسیار زیاد درآمدهای برخی مراکز فرهنگی و گردشگری مانند برج میلاد، گفت: علاوه بر برج میلاد سازمان ورزش نیز با این مشکل مواجه شده است، اما تلاش ما بر حمایت از آنهاست به عنوان مثال بخشی از منابع مالی حاصل از حمایت از جشنواره فجر به برج میلاد پرداخت شد و به طور کلی سعی داریم با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری برای رفع این مشکل اقدام کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدار در گفت‌وگو با دست‌فروشان مترو، در سال گذشته گفت: بیش از نیمی از مردم با دستفروشی در مترو مخالف هستند اما با برخورد با آنها نیز مخالفت دارند؛ افزایش دست‌فروشی محصول صبر است مانند مساله کودکان کار که خانواده‌ای مجبور می‌شود کودک خود را به کاری مشغول سازد. بنابر این دستفروشی نیز راهی برای تأمین معاش است. بنده مسافر روزانه مترو نیستم اما دستفروشان را در مترو مشاهده کرده‌ام و موضوع اینکه دستفروشان در زمانهای شلوغ فعالیت نکنند در حال پیگیری و تعقیب است.

جوادی یگانه درباره  املاکی که قرار است به صورت عام‌المنفعه در اختیار مردم قرار گیرد ، گفت: طبق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری ،  این مجموعه می‌تواند برخی از املاک خود را به فعالیت‌های عام‌المنفعه اختصاص دهد اما در آبان ۹۶ شورای شهر مصوبه‌ای تعیین کرد که براساس آن واگذاری هر یک از این اموال باید با مصوبه شورای شهر باشد.

او افزود: همه این املاک فهرست شده و آنهایی که به نظرمان کاربری عام‌المنفعه نداشت و یا به شخص واگذار شده بود، پس گرفته شد. بر این اساس در ادامه این روند تقاضاهای جدید را به شورای شهر ارسال کردیم تا درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید.

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 8440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =