عضو شورا خواستار تسریع در مرمت خانه مستوفی الممالک شد

عضو شورای شهر تهران از وزارت ارتباطات خواست که هر چه زودتر کار مرمت خانه مستوفی الممالک را به اتمام برساند.

به گزارش شهر، حجت نظری عضو شورای شهر تهران با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و همچنین قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: لازم میدانم که یاد آن امام و شهدای انقلاب را گرامی بدارم.

نظری با بیان اینکه تذکر امروز بنده در مورد خانه تاریخی مستوفی الممالک است، اظهار کرد: این خانه متعلق به وزارت ارتباطات است که دو سال پیش در مورد وضعیت نامناسب آن تذکری را مطرح کردم و درپی آن وزیر محترم ارتباطات اعلام کرد که قصد مرمت آن را دارد.

او افزود: گویا پس از این تذکر اقداماتی نیز انجام شده، اما باید بگویم در بازدیدی که حدود دو هفته پیش و به مناسب هفته میراث فرهنگی از این خانه داشتم، وضع آن اصلا مناسب نیست.

نظری خاطرنشان کرد: فارغ از اینکه مستوفی‌الممالک شخصیت بزرگی دارد و باید حتماً نام و یاد این آدم‌ها زنده نگه داشته شود، اظهار کرد: انصافاً این بنا یکی از آثار واجد ارزش شهر تهران است که اگر ما این چنین هویتمان را حفظ کنیم عملاً چیزی از هویت و فرهنگ تهران برای نسل‌های آینده نخواهد ماند.

نظری اظهار کرد: درخواست بنده از شهرداری تهران، شهردار منطقه، مسئولان مربوطه و وزارت ارتباطات این است که هرچه زودتر مرمت این خانه بسیار ارزشمند را تمام کرده و با تکمیل مرمت آن، امکان بازدید مردم از آن را نیز فراهم کنند.
 

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
کد خبر: 856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =