منطقه ۱۹ منتخب اجرای طرح خادم منتظر

مشاور شهردار تهران در جلسه ستاد طرح خادم منتظر و رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات خانوارهای نیازمند(سنا) بر جلب مشارکت های مردمی در اجرای طرح های داوطلبانه تأکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، سعید صادقی مشاور شهردار تهران در این نشست که با حضور شهردار و مدیران شهرداری این منطقه برگزار شد، با اشاره به انتخاب منطقه ۱۹به عنوان اولین منطقه برای اجرای طرح خادم منتظر افزود: این طرح به برکت احداث یادمان های شهدای گمنام در این منطقه که اقدامی بسیار شایسته و ستودنی در احیاء فرهنگ ایثار و شهادت است اجرا می شود.

او با اشاره به تشکیل سه کارگروه در طرح خادم منتظر گفت: در کارگروه سامانه سنا، کمک های مومنانه با مشارکت سپاه محمدرسول الله و با توجه به شناسایی افراد نیازمند توسط همکاران خدمات اجتماعی توزیع می شود. همچنین کارگروه اربعین با محوریت بسیج داوطلبان برای جمع آوری کمک های فرهنگی، بهداشتی و محیط زیستی مردم به منظور برگزاری مراسم اربعین و کارگروه کارهای داوطلبانه نیز برای اجرای ماموریت های شهرداری در سایت خادم منتظر بخش باشگاه داوطلبین ثبت نام  می کنند.

مشاور شهردار تهران استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب در مراسم ماه های محرم، صفر و اربعین حسینی و جلب همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: در طرح خادم منتظر، قرار است تشکل های مردم نهاد، گروههای جهادی، مؤسسات خیریه، معتمدان محلی داوطلب و کانون های مساجد شهر برای حضور داوطلبانه مردمی در مراسم مرتبط و کمک به نیازمندان برنامه ریزی کنند.

صادقی در بخش دیگری بر مشارکت کارمندان در اجرای طرح هایی همچون طرح کاپ و تفکیک پسماند تأکید کرد که می تواند الگویی برای شهروندان شود. درهمین راستا نیز  راه اندازی هایپر پسماند خشک با مشارکت داوطلبانه شهروندان در این منطقه قابل تقدیر است.

در ادامه علی توکلی شهردار منطقه ضمن قدردانی از نگاه ویژه مشاور شهردار تهران به این منطقه در اجرای طرح خادم منتظر گفت: همکارانمان با تلاش ویژه کمک به نیازمندان را در دستور کار قرار داده اند و خیرین منطقه نیز با فعالیت های جهادی و مشارکت در اقداماتی همچون احداث مقبره شهدای گمنام و سایر فعالیت ها پیشگام هستند.

توکلی با اشاره به هم افزایی و مشارکت شهرداری منطقه با تشکل های مردم نهاد در انجام کارهای خیر و نیکوکارانه، بر توسعه و حمایت از این اقدامات خداپسندانه که منشاء خیر و برکت و دارای اثرات اخروی هستند، تأکید کرد.

شهردار منطقه به ارائه خدمات و کمک های مومنانه به محلات کم برخوردار بویژه در نواحی سه و چهار اشاره کرد و  افزود: با وجود قرار گرفتن ناحیه چهار در حریم منطقه، نگاه ویژه ای به شهروندان ساکن در روستاهای این محدوده شده است.

توکلی در خصوص اقدامات حمایتی ارائه شده به افراد کم برخوردار بیان کرد: توزیع ۲ هزار سبد کالا با کمک های مومنانه کارکنان از ابتدای سال در بین محرومان منطقه، راه اندازی کارگاه تولید ماسک در سرای محله شریعتی شمالی، توزیع ماسک ارزان و رایگان در ۴ نقطه منطقه و توزیع ۴ هزار لوازم التحریر در بین دانش آموزان بی بضاعت از جمله این اقدامات محسوب می شود.

 به گفته شهردار منطقه ۷۱۹ خانواده در این طرح شناسایی و اطلاعات آنها در سامانه ثبت نام شده است که بانک اطلاعاتی آنها در حال بروز رسانی است.

در این نشست حکم رئیس طرح خادم منتظر از سوی مشاور شهردار تهران به شهردار منطقه ۱۹ اهدا و حکم نایب رئیس این طرح به معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، حکم عضو ستاد طرح خادم منتظر به معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه،حکم دبیر ستاد طرح خادم منتظر به رئیس بسیج منطقه و حکم نماینده سازمان فرهنگی و هنری نیز به رئیس فرهنگسرای مهر توسط شهردار منطقه اهدا شد.

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 8586

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =