۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 8667

شهرک آزادی؛ محله دوستدار دوچرخه

کارکرد بوستانهای منطقه ۲۱ موضوعی می شود

بازسازی سینما ققنوس برای افزایش سرانه فرهنگی شهروندان
کارکرد بوستانهای منطقه ۲۱ موضوعی می شود

شهر: استقرار صنعت باعث شده بعضی از محله ها دچار شب مردگی شوند و در بعضی از بوستان های این محله ها کسی حضور پیدا نمی کند. بنابراین اعلام شد که به جای افزودن به تعداد بوستانها، بوستانهای موجود موضوعی و فرامنطقه ای شوند تا جاذب سفر باشند و منطقه از حالت شب مردگی خارج شود.

رضا رجب زاده، شهردار منطقه ۲۱ در گفتگو با خبرنگار شهر  با بیان اینکه در این منطقه صنعت در کنار سکونت برای خود حقی قائل است و از آنجا که با اشتغال توام است می توان به عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد، گفت: البته مساله استقرار صنعت باعث شده بعضی از محله ها دچار شب مردگی شوند و از آنجا که بوستانهای منطقه یک سری فضای سبز به همراه معبر و البته شب مردگی است، در بعضی از بوستان های این محله ها کسی حضور پیدا نمی کند. بنابراین اعلام کردیم که نباید بوستانی در منطقه اضافه شود ولی بوستانهای موجود موضوعی شوند، مانند بوستان کاریکاتور، بانوان، سالمندان، صنعت و این بوستانها فرامنطقه ای شوند تا جاذب سفر باشند و منطقه از حالت شب مردگی خارج شود.

به گفته او باید در طرح تفصیلی نیز اصلاحاتی انجام و اتصال بین صنعت و سکونت صورت بگیرد تا هم مردم در سکونت احساس خوبی داشته باشند و هم صنعت مزاحم آنها نباشد.

استقبال از بهار با کوچه های رنگی

رجب زاده در ادامه با اشاره به طرح کوچه رنگی در این منطقه افزود: کوچه های رنگی معمولا در بافتهای فرسوده و قدیمی اجرا می شود درحالیکه بافت فرسوده منطقه ۲۱ زیر ۵ درصد است اما برنامه هایی برای ایجاد کوچه رنگی در منطقه داریم و در هر ناحیه یک خیابان شناسایی می شود و برای استقبال از بهار برنامه هایی در این زمینه داریم. در طرح کوچه های رنگی مهمتر از بافت قدیمی کوچه، تعامل اجتماعی و مشارکت مردم در رنگ آمیزی است چرا که رنگ ها بدون نظر آنها زود از بین می رود و کسی ترغیب نمی شود تا از آن فضا مراقبت و آن را احیا کند.

تعریف پروژه های کوچک مقیاس در محلات برای توزیع مناسب خدمات و امکانات

شهردار منطقه ۲۱ درباره تخصیص بیشتر امکانات این منطقه به نقاطی مانند بلوار تهرانسر، عنوان کرد: تهرانسر از نقطه های قدیمی است که عمده جمعیت منطقه را به خود اختصاص می دهد و طبیعتا هم درخواست ها بیشتر است و هم فضای بیشتری برای ارائه خدمات در آن وجود دارد. با این حال اما برای حل این مشکل در دیگر محله ها و شهرکها پروژه های توسعه محله ای تعریف شده است.

ایجاد محله دوستدار دوچرخه در شهرک آزادی

او در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه توسعه مسیر دوچرخه یکی از اهداف اصلی در منطقه ۲۱ است، اضافه کرد: در تلاش هستیم یک محله دوستدار دوچرخه در شهرک آزادی تعریف و در بودجه سال آینده قرار دهیم دهیم و رینگ دوچرخه منطقه را با یک پل دوچرخه رو به بوستان چیتگر متصل کنیم تا تبدیل به یکی از شاخصه های منطقه ۲۱ شود.

حفظ و احیای سینما ققنوس

رجب زاده در پایان به وضعیت مطلوب این منطقه در بحث سرانه فضای سبز و کمبود در سایر سرانه ها اشاره کرد و یادآور شد: از لحاظ سرانه فضای سبز با حدود ۵۰ متر مربع رتبه دوم تهران را دارا هستیم اما در سایر سرانه ها مانند درمانی و فرهنگی وضعیت مطلوبی نداریم. چرا که شهرکهای کوچک و کم جمعیت داریم که ایجاد مراکز درمانی در آن برای بخش خصوصی توجیهی ندارد و درواقع تمرکز جمعیتی است که باعث می شود بخش خصوصی در حوزه درمانی سرمایه گذاری کند. با این حال درحال برنامه ریزی هستیم درمانگاههای محله ای را در سرای محلات ایجاد کنیم تا بخشی از ضعفها و عقب ماندگی های این حوزه جبران شود. همچنین در حوزه سرانه فرهنگی نیز تلاش می کنیم تا سینما ققنوس را حفظ و بازسازی و احیا کنیم تا مجددا به بهره برداری برسد.

خبرنگار: علی سی پی  

۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 8667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =