ساخت ۱۵ سوله بحران جدید

شهر: حوزه بحران یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای شهرداری تهران است به همین دلیل به زودی قرار است،حداکثر ۱۵ سوله بحران جدید با هدف توسعه اقدامات مقابله با بحران برای استقرار استان‌های معین در این سوله‌ها ساخته شود.

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با شهر، با بیان اینکه باهدف توسعه اقدامات در بخش مقابله با بحران در پایتخت ساخت ۱۰ تا ۱۵ سوله بحران جدید در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، گفت: با اتمام عملیات عمرانی این سوله‌ها استانداری استان‌های معین در آن‌ها مستقر شده و در صورت وقوع بحران به ‌عنوان استان معین در کنار پایتخت قرار می‌گیرند.

او با تاکید بر اینکه حوزه بحران در تمام ابعاد خود، یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها برای شهرداری تهران است، بیان کرد: بر این اساس در تلاشیم حجم قابل‌توجهی بودجه را برای این حوزه در قالب سازمان‌ها و ساختارهای مختلف در شهرداری تهران در نظر داشته باشیم.

او در ادامه افزود: در صورتی‌که یک بحران در پایتخت رخ دهد تمام اولویت‌های ما تغییر کرده و ظرفیت‌ها کاملا به سمت مدیریت بحران تغییر پیدا می‌کند اما تمام تلاش ما در مواقع پیش از وقوع بحران بر اقدامات پیشگیرانه است.

 هاشمی رفسنجانی گفت: تامین برق اضطراری برای مترو و شهر تهران، قطع خودکار گاز هنگام زلزله، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، نظارت دقیق بر استحکام و مقاومت ساختمان‌های در حال ساخت، تلاش برای تکمیل سامانه هشدار سریع زلزله در پایتخت و مواردی از این قبیل ازجمله اقدامات پیشگیرانه‌ای است که در ستاد مدیریت بحران پایتخت همواره در حال پیگیری هستیم.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 8729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =