۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 8808

نوری، عضو شورای شهر:

تهران نیازمند ۱۴۵ ایستگاه آتش نشانی است

افزایش تاب آوری شهر از طریق تقویت تجهیزات ایمنی، سیاست مدیریت شهری است
تهران نیازمند ۱۴۵ ایستگاه آتش نشانی است

شهر: عضو شورای شهر گفت تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان برای تقویت آتش نشانی هزینه شده و بیشتر هم هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا صدر اعظم نوری، عضو شورای اسلامی شهر تهرام در آیین افتتاح ۳ ایستگاه و رونمایی از تجهیزات جدید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به تاب آوری در برابر بحران ها و حوادث گفت: واکنش ها و تفاوت های مختلف در مقابله با بحران ها ناشی از این است که جامعه چقدر از ظرفیت ها، قوت ها و ضعف های خود اطلاع دارد و چقدر قدرت بازسازی در بحران ها را دارد. 
صدراعظم نوری اضافه کرد: تجارب جهانی نشان می دهد که هر چقدر شهرها و کشورها در تحکیم و تقویت زیرساخت ها قوی تر باشند و زیرساخت های بیشتری فراهم کنند در مواجهه با بحران ها بهتر  عمل می کنند و موفقیت بیشتری می توانند داشته باشند . سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یکی از سازمان های تخصصی و بسیار اثرگذار در هنگام بروز بحران و حوادث است و هر چقدر این سازمان قوی تر و کیفی تر و مجهز تر باشد هنگام رخداد و حادثه می تواند در کار امداد و نجات موثرتر باشد و با سرعت و کیفیت بیشتری حادثه را مدیریت کند و خسارت ها را به حداقل برساند.
او در ادامه گفت: در این دوره از مدیریت شهری بر اساس سیاست هایی که شورای شهر داشته است تلاش  شده با رویکرد افزایش تاب آوری تجهیزات سازمان ها به خصوص سازمان آتش نشانی را تقویت کند تا توان پاسخ گویی و سرعت عمل را بالاتر ببرد.
او گفت: در بررسی های انجام شده تهران به ۱۴۵ ایستگاه آتش نشانی نیاز دارد و در حال حاضر ۱۳۳ ایستگاه ساخته شده است و تعدادی از ایستگاه ها در دست ساخت است. 
به گفته او طی چند سال اخیر در شورای پنجم و اواخر شورای چهارم ،  ۱۳۰ میلیارد تومان برای آتش نشانی هزینه شده است و خواهد شد.
او افزود: یکی از ابتکارات خوب شورای پنجم و شهرداری این بود که در ردیف بودجه از محل دو درصد عوارض ایمنی، ساز و کاری فراهم شد که این دو درصد مستقیم قابل برداشت برای تجهیزات و ساخت آتش نشانی باشد نه جاری. در طول این مدت از اوایل سال ۹۷ این برداشت و ساز و کار خیلی به کمک آتش نشانی آمد الان این امکانات خوبی دارند و ایستگاه های مناسبی دارند. امیدوارم این ساز و کار جدید که ما آن را تغییر می دهیم
او در پایان با اشاره به تشکیل سازمان HSE گفت: امیدوارم این مصوبه شورا هم از هیات تطبیق بیرون آید و اجرایی شود و سازمان اچ اس ای بتواند خدمات بهتری ارائه کند و طی قولی که مهدی داوری در آتش نشانی دادند نیروهای زن را در آتش نشانی  به کار بگمارند. ۱۶ زن تاکنون به کار گرفته شده است و بیشتر هم می شود. 

خبرنگار: اکبر بیاتی

۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 8808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =