۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 8819

نصب یک اثر هنری جدید در مترو

نقاشی ظهر عاشورا حاصل یک فعالیت جمعی است
نصب یک اثر هنری جدید در مترو

شهر: خالق نقاشی ظهر عاشورا که در ایستگاه مترو شادمان نصب شده است ، این اثر را حاصل یک فعالیت جمعی در یک کارگاه با دانشجویان دانشگاه سوره دانست.

به گزارش شهر، احمد خلیلی فرد، نقاش و مجسمه ساز در گفتگو با شهر، درباره چگونگی خلق اثر نقاشی ظهر عاشورا که در ایستگاه تقاطعی شادمان مترو نصب شده است، توضیح داد: دانشگاه سوره جزو نوادر دانشگاه‌هایی است که کارگاه‌های هنری بسیاری در آن برگزار می‌شود. ضمن اینکه در کارگاه‌ها توأمان با مبحث‌ها و آموزش‌های نظری، آموزش‌های عملی هم به دانشجوها یاد داده می‌شود تا از کتاب و درس به عمل هم برسند. در همین راستا تصمیم گرفتم که یک کارگاه عملی برگزار کنم.

او در ادامه افزود: بنابراین روی یک تابلوی دو در شش متر طرحی از ظهر عاشورا کشیدم؛ علت هم این بود که زمان برگزاری کارگاه مصادف با ایام محرم شده بود. رنگ آمیزی‌های اصلی را به مرور طی سه روز انجام دادم و پس از آن کار را با دانشجویان ممتاز  پیش بردم. تقریباً این اثر در مدت زمان ۱۰ یا ۱۲ روز به پایان رسید.

این نقاش ایرانی ضمن اشاره به نبود فضای کافی برای نصب تابلو در دانشگاه سوره، گفت: پس از اتمام کار، معاونت فرهنگی به همراه ریاست دانشگاه جلسه‌ای با شهرداری تهران برگزار کرد تا این اثر به نمایش عمومی گذاشته شود و در یک مکان مناسب نصب شود. پس از تصمیم گیری‌های دوستان، مقرر شد که تابلو ظهر عاشورا در ایستگاه مترو شادمان نصب شود. این تابلو حاصل یک کارگاه جمعی بود.

 پایان هفته گذشته مراسم قدردانی و تشکر از استاد احمد خلیلی فرد، نقاش و مجسمه ساز مطرح ایرانی توسط پیروز حناچی، شهردار تهران به پاس خلق اثر نقاشی ظهر عاشورا و اهدا این اثر برای نصب در ایستگاه مترو تقاطعی شادمان واقع در خط ۲ و ۴ برگزار شد. این ایستگاه در خیابان آزادی تقاطع خیابان شادمان قرار دارد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 8819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =