حناچی: رویکرد شهرداری در واگذاری ورزشگاه به سرخ آبی ها فرهنگی است

شهر: شهردار تهران با بیان اینکه نگاه شهرداری به موضوع واگذاری ورزشگاه به دو تیم استقلال و پرسپولیس فرهنگی است، گفت: در مقابل ما از دو تیم برای نگهداری ورزشگاه ها و عدم فروش آنها تضمین میخواهیم.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران شنبه -٩ اسفند-درباره انتقال اسناد مالکیت دو ورزشگاه استقلال و پرسپولیس گفت:  این دو ورزشگاه عملاً در اختیار شماست  اما انتقال اسناد نیاز به توافقاتی با وزارت ورزش دارد که در حال انجام آن هستیم. در عین حال شهرداری تهران تمام تلاش خود را می کند که فرآیند انتقال به انتها برسد و هرچه زودتر مشکل حل بشود.
او درباره اضافه کردن زمین به یکی از ورزشگاه هایی که قرار است به دو باشگاه داده شود، گفت: باید قدم به قدم جلو برویم تا کار پیش برود نگاه شهرداری در انتقال (ورزشگاه ها به این دو باشگاه) کاملاً فرهنگی است و به دنبال حل مشکلات این دو باشگاه است. البته هر دو تیم باید تضمین بدهند که در صورت انتقال سند این املاک قصد فروش آن را نخواهند داشت.

در ادامه این جلسه مجید صدری یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس بر نقش اجتماعی شهرداری تهران در تقویت دو باشگاه تاکید کرد وگفت: ما آمدیم از شماعیدی بگیریم این عیدی هم سنددو ورزشگاه است.


در ادامه احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال هم بر نقش شهرداری در تقویت دو باشگاه تاکید کرد و گفت: همه چیز مهیا ست که یک اتفاق مبارک برای دو تیم پرسپولیس و استقلال بیفتد و دوست داریم این اتفاق در دوره آقای حناچی باشد.

 
او همچنین گفت : باشگاههای پرسپولیس و استقلال دولتی هستند اما طبق قانون اجازه ندارند از بودجه دولتی استفاده کنند و تنها منبع درآمد آنها اسپانسر هاست. همین باعث شده باشگاه استقلال بدهی هنگفتی به بار آورد و مشکلات زیادی برایش ایجاد شود.


در ادامه این جلسه جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس نیز با بیان اینکه این دو تیم متعلق به تهران هستند و انتظار این است که شهرداری تهران از آنها حمایت کند، گفت: حتی در گذشته شهرداری تهران یکی از حامیان مالی این دو تیم بود و ما هم انتظار داریم که این نقش اصلی شهرداری بیشتری شود.


مدیرعامل پرسپولیس از حضور شهردار تهران در زمان تمرینات این تیم برای جام باشگاه های آسیا تشکر کرد و گفت: حضور شما نقش زیادی در کسب روحیه تیم داشت. ما در پرسپولیس به دنبال طرح هایی برای درآمد پایدار هستیم که می‌خواستم با معاونان جنابعالی طرح و درباره آنها گفتگو کنم.


در ادامه مراسم فیاض شهردار منطقه ۱۸ درباره اقدامات این مجموعه برای واگذاری باشگاه ها گفت: اتصال ورزشگاه امام رضا به مترو به گونه ای که ایستگاه در نزدیکترین نقطه به این باشگاه باشد از جمله این اقدامات است.


او گفت: با توجه به اشتیاقی که در  ساکنان محلات اطراف این ورزشگاه ها وجود دارد حضور این دو تیم در نشاط شهروندان تاثیر خیلی زیادی خواهد داشت.


در این مراسم همچنین ایمان میری از مدیران باشگاه استقلال از برخی مشکلات سندی این دو ورزشگاه سخن گفت و ادامه داد: باشگاه استقلال در نظر دارد در صورت انتقال سند مالکیت ورزشگاه امام رضا طرح‌های توسعه خود را در آن پیاده کنند که ضرورت دارد بخشی از زمینهای اطراف که بلا استفاده است به آن اضافه شود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
کد خبر: 8872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =