۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 8951

قطار ملی؛ برآیند توان وطنی/۶

دریافت استانداردهای بین المللی بخشی از پروژه ساخت قطار ملی است

گفتگوی شهر با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان
دریافت استانداردهای بین المللی بخشی از پروژه ساخت قطار ملی است

شهر: طبق وعده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیریت شهری، در ۱۸ روز باقی مانده تا آغاز سال ۱۴۰۰، از طراحی و ساخت یک رام قطار ملی رونمایی خواهد شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با شهر، درباره پروژه طراحی و ساخت یک رام قطار ملی، بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کرده که با تعریف و اجرای این پروژه، میزان عمق داخلی سازی را افزایش دهد و توانایی شرکت‌های دانش بنیان در ساخت بدنه و تجهیزات را توسعه دهد.

او با بیان اینکه طراحی و ساخت یک رام قطار ملی از پروژه‌های فوق العاده کشور در آینده بشمار خواهد رفت، افزود: بیشتر ساخت تجهیزات و قطعات توسط بیش از ۳۵ شرکت دانش بنیان اتفاق افتاده است.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان؛ تولید قطار ملی میزان ارزبری را سالیانه در حد چند صد میلیون یورو کاهش می‌دهد.

ستاری در ادامه دریافت استانداردهای معتبر بین المللی توسط سازمان‌های جهانی را بخشی از پروژه ساخت و طراحی یک رام قطار ملی ذکر کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در پایان بیان کرد: امید است که در آینده با حمایت دولت قراردادهای کلانی را در حوزه توسعه قطار ملی داشته باشیم.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 8951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =