۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 8998
شهردار تهران ؛به زودی از قطارملی رونمایی می شود

شهر: شهردار تهران از بهره برداری از قطار ملی که با هشتاد درصد توان داخلی ساخته شده است در روزهای پایانی اسفند امسال با حضور رییس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر،  پیروز حناچی شهردار تهران صبح پنجشنبه-١٤ اسفند-در آیین افتتاح و بهره برداری از ایستگاه های دولاب و میدان قیام در خط هفت که با حضور مجازی رییس جمهور برگزار می شد، درباره کاهش صدور پروانه های ساختمانی به نسبت دوره های قبل مدیریت شهری گفت:  
پروانه های ساختمانی امسال نسبت سال ۹۱ ،  ۷۰ درصد کاهش داشته است و هم اکنون به  هشت هزار پروانه رسیده است. در عین حال تخلفات ساختمانی هم ٣٠ درصد کاهش یافته است.
حناچی درباره اوراق مشارکت برای مدیریت شهری نیز گفت: هفت هزار میلیارد اوراق مشارکت در سال۹۶ و ۱۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال  ۹۷ و ۱۵ هزار در سال ۹۸ که در مجموع ۳۵ هزار میلیارد ریال منتشر شده است. همچنین مجوز  ۲۴ هزار میلیارد ریال هم برای امسال اخذ شده است. 
او در زمینه مناسب سازی  فضای عمومی برای افراد دارای معلولیت گفت: یکی از اقداماتی است که باجدیت دنبال شده همین مناسب سازی فضاهای عمومی است و در این دوره از مدیریت شهری شرط افتتاح پروژه ها استاندارد بودن ساختمان پروژه از منظر مناسب سازی است.
شهردار تهران در ادامه به برخی اقدامات دیگر شهرداری در این دوره از مدیریت شهری پرداخت و گفت: در این دوره از مدیریت شهری  ۶۳ میدان میوه تره بار ساخته، ۵۱ میدان بازسازی و نوسازی شده است و تا پایان سال ۱۱ میدان میوه و تره بار دیگر نیز افتتاح خواهد شد که درمجموع تعداد میادین میوه و تره بار در تهران به ۲۷۲ می رسد. 
او ادامه داد: با اجرای طرح کاپ در تهران، میزان تولید پسماند در شهر از  ۷ هزار تن به ۵ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است. در بحث پسماندها همچنین روزانه ده هزار تن از نخاله های ساختمانی به شن و ماسه تبدیل می شود. در این زمینه چهل دستگاه خودروی پسماند پزشکی نوسازی و مجهز به دوربین و ردیاب الکترونیکی شده اند. 
شهردار تهران به افزایش فضاهای سبز در محدوده داخلی شهر تهران اشاره کرد و گفت: با افزایش تعداد و حجم فضاهای سبز، محلات بدون بوستان از ۱۷ محله به ۹ محله کاهش یافته است و همچنین ۱۸ باغ بزرگ تهران در داخل پهنه های مسکونی به مساحت ۱۰۲ هزار متر مربع برای تبدیل به بوستان تملک شده است. 
او در ادامه گزارش خود به رییس جمهور در آیین افتتاح دو ایستگاه دولاب و میدان قیام گفت: در این دوره از مدیریت شهری ۱۲ ایستگاه آتشنشانی ساخته شده و زمان رسیدن تیم آتش نشان به محل حادثه به ۴۳ ثانیه کاهش یافته است و به زودی ۶ ایستگاه دیگر افتتاح خواهد شد. در این دوره از مدیریت شهری همچنین ۱۰ ایستگاه باران سنج و ۴ ایستگاه برف سنج  در نقاط مختلف شهر تهران  نصب شده است.
شهردار تهران درباره دو ایستگاه مترو که امروز افتتاح شد نیز گفت: این دو ایستگاه با اعتبار ۵۸۰  میلیارد تومان در دو منطقه تاریخی تهران ساخته شده است . این دو ایستگاه برای اولین بار در شرایط تحریمی با بسیاری از تجهیزات ساخت داخل مثل پله های برقی افتتاح می شود.
او همچنین از بهره برداری از قطار ملی که با هشتاد درصد توان داخلی ساخته شده است در روزهای پایانی اسفند امسال با حضور رییس جمهور خبر داد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 8998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =