حاکمیت کامل انضباط شهری را اجرا می کنیم

شهر: شهردار تهران با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری حاکمیت انضباط شهری در پایتخت برقرار شده است، گفت: در همین زمینه و در سایه کرونا هوشمندسازی شهر که پیش از این اولویت بود امروز به یک الزام تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران صبح دوشنبه- ۱۸ اسفند- در آیین کاشت درخت صلح و دوستی به مناسبت هفته منابع طبیعی با اشاره به اینکه واژه پارادایس و فردوس به زبان انگلیسی، فارسی و عربی یکی از مظاهر باغ های ایرانی است، گفت: در کشور تاریخی ایران آثاری از ۵۰۰ قبل از میلاد در زمینه باغ سازی ایرانی در منطقه پاسارگاد وجود دارد. این دانش در دل این سرزمین با وجود سال های خشکسالی سینه به سینه ادامه پیدا کرده است. در حال حاضر نیز توانسته ایم ۱۲ باغ از باغ های ایرانی را ثبت جهانی کنیم.

او با بیان اینکه آلودگی هوا وترافیک یکی از معضلات اصلی کلانشهرها از جمله تهران است، توضیح داد: یکی از عارضه های شهرها افزایش  میزان آلاینده ها و افزایش ترافیک در سطح شهر است. کاهش مصرف سوخت های فسیلی ، آلاینده ها، افزایش مصرف انرژی های پاک و افزایش تولیدات مشتقات فضای سبز و توسعه فضای سبز از سیاست هایی است که همه کلانشهرها از جمله تهران آن را دنبال می کنند.

حناچی به تلاش شهرداری برای کاهش آلاینده ها در تهران اشاره و بیان کرد: در محدوده شهر تهران در حریم فعالیت گسترده ای انجام شده است و با توسعه کمربند سبز تهران این روند تعقیب می شود. از سوی دیگر در محدوده تهران نیز با جلوگیری از تخریب باغات و توسعه فضای سبز شرایط بهتری برای مردم در مقیاس محلات و مناطق ایجاد می شود.

شهردار تهران افزود : برای ایجاد کمترین عارضه در طبیعت بخش عمده ای از فضای سبز تهران با پساب آبیاری می شود.

او ادامه داد: یکی از وجوه متمایز تهران نسبت به بقیه شهرهای ایران توسعه فضای سبز است که به همت همکاران خدمات شهری و توسعه فضای سبز ایجاد شده است.

حناچی به توسعه حمل و نقل عمومی نیز اشاره کردو افزود: حمل و نقل عمومی در تهران به عنوان یکی از موضوعات اصلی در حال تعقیب است. بیش از ۲۵۰ کیلومتر از شبکه متروی تهران به بهره برداری رسیده  و در این دوره خطوط ۶ و ۷ متروی تهران که خطوط مرکزی است مورد بهره برداری قرار گرفته است.  همچنین در اوایل سال آینده ۱۰ ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد و تلاش می کنیم برای کاهش میزان آلاینده ها، ترافیک را در تهران کاهش دهیم.

او به موضوع تحریم ها اشاره کرد و گفت: تحریم ها را به فرصت تبدیل کردیم و در ابتدای سال آینده از اولین قطار ملی رونمایی خواهیم کرد.

شهردار تهران با اشاره به ضرورت اجرای کامل حاکمیت انضباط شهری در پایتخت گفت: یکی از مصادیق این امر این است که در دوره جدید مدیریت شهری پروژه های افتتاح نمی شود مگر اینکه برای تمامی اقشار جامعه مناسب سازی نشده باشد.

شهردار تهران با اشاره به اولویت هوشمندسازی تهران در اجرای برنامه های شهری گفت: امکان هوشمند شدن شهر در شرایط کرونایی به صورت یک اقدام واجب درآمد. این فرآیند هم اکنون در  شهرداری به عنوان یک مگاپروژه تعقیب می شود . به گفته شهردار تهران کرونا هوشمندسازی را یک الزام کرد. در همین زمینه در حال حاضر سایت تهران من بیش از ۳ میلیون ریجستر دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از دیگر کشورها پرداخت که در شرایط سخت کرونا ایران را تحریم کرده و متحمل فشار زیاد کرده اند.

حناچی در پایان با بیان اینکه در ایام ثبت نام برای انتخابات شورای شهر به سر می بریم از همه متخصصان درخواست کرد که برای کمک به اداره امور شهر و ادامه راهی که آغاز شده است در این مسیر مشارکت کنند.

حناچی ضمن تبریک بهار و سال نو، سال آینده را سالی متفاوت خواند که با توجه به برنامه تهران ۱۴۰۰ می توان به صد سال گذشته نگریست و برای آینده برنامه ریزی کرد.

کاهش حداکثری تهدیدات در اراضی عباس‌آباد

شهردار تهران در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران آلودگی و ترافیک را دو عارضه در همه کلانشهرهای دنیا دانست و گفت: برای حل این دو معضل، هیچ راهکاری جز توسعه حمل و نقل عمومی وجود ندارد. 
حناچی به تپه‌های عباس آباد هم اشاره کرد و توضیح داد: تهدیداتی که قبلا درباره تپه‌های عباس وجود داشت، به حداقل رسیده است و با دستوری که رهبری در سال ۱۳۶۸ دادند و پیرو آن، طرحی که در شورای عالی معماری و شهرسازی و همینطور در کمیسیون ماده ۵ هم مصوب شد تکلیف اراضی عباس آباد مشخص است. در واقع این فضا،  فضای باز، فرهنگی و سبز است و خواهد ماند. 


حناچی درباره لغو مصوبه برج باغ‌ها هم گفت: بسیاری از برج باغ هایی که در پهنه R یعنی پهنه مسکونی و قابل ساخت و ساز بودند، هم اکنون به پارک های عمومی در اختیار مردم تبدیل شدند. 
به گفته او؛ در انجام این ماموریت بسیاری از دستگاه ها و نهاد مانند؛ بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شهرداری همکاری و مشارکت کردند. درواقع این سیاست، به عنوان سیاست جدید در شهرداری تهران دنبال می‌شود و دستورات لازم هم برای حفظ خاک، فضای سبز و باغات داده شده است.

در انتهای این مراسم نهال های زیتون با حضور سفرا در اراضی عباس آباد به نشانه صلح و دوستی کاشته شد.

خبرنگاران: سمیرا امیرچخماقی و فریبا رحمانی

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 9083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =