افزایش ۳۷۰۰ متر مسیر دوچرخه جدید به تهران

شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران از ساخت مسیر دوچرخه‌ای به طول ۳ هزار و ۷۰۰ متر از درب شرقی باغ گیاه شناسی تا مترو ایران خودرو خبر داد.

مریم نخعی‌پور، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران در گفتگو با شهر، ضمن اعلام خبر آغاز عملیات عمرانی ساخت مسیر دوچرخه باغ گیاه شناسی - مترو ایران خودرو، توضیح داد: این مسیر از درب شرقی باغ گیاه شناسی که به عنوان یکی از اماکن تفریحی بزرگ در منطقه ۲۲ شناخته می‌شود، شروع و از مسیرهای خیابان هشتم، محله سرو آزاد، بلوار گیاه شناسی، خیابان هجدهم، بلوار آیت الله تهرانی، خیابان سلامت، میدان پارالمپیک عبور می‌کند و در انتها به مترو ایران خودرو ختم می‌شود.

او ضمن اشاره به طول ۳ هزار و ۷۰۰ متری این مسیر دوچرخه، گفت: تاییدیه‌های مسیر دوچرخه باغ گیاه شناسی - مترو ایران خودرو در اوایل سال ۱۳۹۹ اخذ شد. پس از برگزاری مناقصه و اعلام شرکت پیمانکار برنده، عملیات اجرایی آن طی چند روز اخیر از محدوده خیابان هشتم و بلوار گیاه شناسی آغاز شد.

نخعی‌پور با بیان اینکه عرض این مسیر دوچرخه برابر با دو و نیم متر (عرض استاندرد) است، اضافه کرد: این مسیرهای دوچرخه جهت بسترسازی، ترویج سفرهای غیرموتوری، توسعه و بهبود مسیرهای دوچرخه و ایجاد شبکه‌ای یکپارچه جهت دوچرخه سواری در سطح منطقه ۲۲ تهران (طبق اسناد بالادستی) اجرا می‌شوند. تمامی مسیرهای دوچرخه از نوع تفکیک شده از مسیر سواره رو و پیاده رو هستند و به صورت اصلاح هندسی این کار انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران در پایان ضمن اعلام در دستور کار قراردادن اتصال تمامی ایستگاه‌های مترو در منطقه ۲۲ به مراکز جاذب سفر در محدوده، گفت: پس از این پروژه نیز اتصال باغ گیاه شناسی به مترو وردآورد در دستور کار مطالعاتی قرار دارد که در سال آینده عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 9114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =