تحقق اهداف قانون هوای پاک موضوعی فرابخشی و ملی است

شهر: شهردار تهران در آیین کاشت نهال در بوستان پردیسان گفت: تحقق بخشی از اهداف قانون هوای پاک از عهده و اراده شهرداری تهران خارج است.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی عصر سه شنبه- ۱۹ اسفند-در آیین کاشت نهال در هفته منابع طبیعی که در پارک پردیسان با حضور رییس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار می شد، در جمع خبرنگاران گفت: در هفته منابع طبیعی به رسم هر ساله در آستانه فصل اعتدال طبیعت، مراسمی برای ترویج درختکاری که یکی از راه های کاهش آلودگی هوای تهران است برگزار می شود .
او افزود: در طرح جامع تهران که از سال ۱۳۴۹ به بعد اجرا شد، چند تپه سبز دیده شده بود خوشبختانه هنوز این تپه های سبز موجود هستند تپه های چیتگر، پردیسان، لویزان و عباس آباد هنوز سبز هستند . این فضاها نقش ریه های تنفسی شهر تهران را دارند. سنت حسنه درختکاری می تواند نجات دهنده تهران باشد.
او در ادامه گفت: بر اساس قانون هوای پاک معروف به "نفس" ۱۸ دستگاه در کاهش آلودگی تهران نقش دارند. اصلی ترین موضوعی که در این قانون دنبال می شود کاهش آلاینده ها و کنترل آنها در تهران است. در کلانشهرهایی آلودگی و ترافیک دو مشکل عمده است. توسعه فضای سبز و کاهش مصرف سوخت های فسیلی نقطه هدف ما و توسعه حمل و نقل عمومی با هدف رسیدن به اهداف قانون هوای پاک هم در دستور کار است.


شهردار تهران با بیان اینکه تحقق اهداف قانون هوای پاک موضوعی فرابخشی و ملی است، گفت: بخشی از  این اقدامات در قانون هوای پاک ، حاکمیتی است و از عهده و اراده شهردار تهران به تنهایی بر نمی آید اما شاید با پشتوانه هایی حقوقی و قانونی که بر عهده سازمان حفاظت از محیط است، بتوان به این اهداف رسید. همان طور که می دانید نسل اول اتوبوس های برقی در آستانه ورود به تهران است و باید کاری کنیم که طی ده سال آینده همه اتوبوس های فعال در شهر برقی شوند . برای کنترل آلودگی هوا، راهی جز این نیست. این نقشه راه  شهرداری در تهران است و باید در این زمینه به نتیجه برسیم.

خبرنگار: اکبر بیاتی 

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 9144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =