فاز نخست سامانه جامع گردشگری رونمایی می شود

شهر: ستاد گردشگری شهرداری تهران با همکاری بنیاد مستضعفان برای ایام نوروز ۱۴۰۰ علاوه بر برنامه های مجازی در این حوزه، برای ۴۰۰ نفر از کارکنان پسماند و تطهیرکنندگان بهشت زهرا و خانواده های کم برخوردار تور گردشگری تهران و ری در نظر گرفته است.

مهرشاد کاظمی، رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره مهمترین برنامه های این ستاد برای نوروز ۱۴۰۰ گفت: اصلی ترین برنامه رونمایی از سامانه جامع گردشگری شهر تهران تحت عنوان ویزیت تهران (visit.tehran.ir) که به زودی رونمایی می شود. در این سامانه که در حال حاضر نیز فعال است همه اماکن فرهنگی، هنری، تاریخی، مذهبی و تفریحی تهران معرفی می شود.

او با بیان اینکه فاز اول این سامانه آماده شده و فاز دوم و سوم آن اوایل تیر ۱۴۰۰ رونمایی می شود، افزود: تقویم تاریخ و فرهنگ سنتی تهران، لیست پایان نامه ها، کتابها و نشریات گردشگری، تبلیغ و خبر از دیگر شاخه هایی است که در این سامانه ارائه شده است و از این هفته شهروندان می توانند با مراجعه به آن راجع به موضوعات مختلف جستجو کنند.

کاظمی به تهیه و انتشار دو ویژه نامه اشاره کرد و ادامه داد: این دو ویژه نامه درباره گردشگری ری و شمیران است که همه موارد گردشگری این دو شهر در آن ذکرشده و آسیب شناسی و مشکلات مربوط به رشد نکردن گردشگری این دو شهر نیز در قالب گفتگو و مصاحبه در آن آورده شده است . همچنین کتاب کاریکاتورهای تهران از منظر هنرمندان کاریکاتوریست تا چند روز آینده منتشر می شود که شامل ۴۲ اثر از هنرمندان است که تهران را از منظر کاریکاتور به تصویر کشیدند.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری مسابقه ای تحت عنوان کوچه به کوچه با همکاری سازمان زیبا سازی، توضیح داد: در این مسابقه شهروندان را تشویق کردیم تا در گروههای سنی مختلف از سر در اماکن تاریخی و اماکن فاخر و باارزش که در کوچه و محله شان وجود دارد عکس بگیرند و در پایان به ۲۰ نفر از آنها جوایزی اهدا می شود و برای ۷۰ نفر نیز نمایشگاهی برای ارائه آثارشان برگزار می شود. این مسابقه از ۲۷ اسفند شروع و تا ۱۵ فرودین ادامه دارد و در آن خانه های فاخر و با ارزش پهلوی اول و قاجار جزو خانه های تاریخی و آثاری مربوط به بعد از آن دوره که از لحاظ زیباشناختی اثری خاص شناخته شده و معماری منحصر بفرد دارند جزو خانه های مدنظر برای مسابقه محسوب می شوند.

به گفته او در بخش فعالیت های مجازی در ایام نوروز، فیلمهای کوتاه در موضوع گردشگری، معرفی نقاط مختلف توسط ستاد گردشگری و مناطق در اینستاگرام بارگذاری می شود.

کاظمی با بیان اینکه تور واقعی گردشگری برای خانواده کارکنان پسماند و تطهیرکنندگان بهشت زهرا و خانواد های کم برخوردار و اقشار محروم با همکاری بنیاد مستضعفان انجام می شود، عنوان کرد: برای حدود ۴۰۰ نفر به مدت پنج روز و در نقاط و فضاهای روباز مثل باغ وحش، عباس آباد و تله کابین توچال و تور ری گردی  با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در نظر گرفته شده است. همچنین تور مجازی کاخ گلستان در قالب سامانه جامع بارگذاری می شود که در آن علاقمندان می توانند بخش های مختلف این کاخ را ببینند. و علاوه بر این تور آبگینه و خانه مهربانی نیز در سامانه بارگذاری می شود.

او در پایان با بیان اینکه در برنامه های مرتبط با اماکن تاریخی و گردشگری تهران با صدا و سیما همکاری می کنیم، یادآور شد: علاوه بر این نوروزخوانی در مناطق انجام می شود و برنامه های مفصلی نیز معاونت اجتماعی شهرداری در بخشهای مختلفی مانند ساعت تحویل و کارناوال های شادی پیش بینی کرده است.

خبرنگار: علی سی پی

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 9231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =