نقاشی ایده های خلاقانه بانوان و دختران محله عباسی بر نمای محله

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ گفت: فردا سه شنبه ۲۶ اسفند در ادامه اجرای طرح "کوچه دوستی" بازپیرایی و نقاشی" کوچه فودازی" در محله عباسی توسط بانوان و دختران این محله انجام خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، محمد جواد رشیدی با اعلام این خبر گفت: بسترسازی برای اجرای طرح "کوچه دوستی" با رویکرد ارتقای مشارکت شهروندان، ارتقای حس تعلق محله ای، هویت بخشی به محلات قدیمی و ...از طریق تلفیق هنر و خلاقیت، از نیمه دوم سال جاری آغاز شده است که در این راستا و به منظور ایجاد فضای نشاط اجتماعی در آستانه نوروز، ایده های بدیع و خلاقانه شهروندان در قالب الگوها، قاب بندی و تصویرسازی منطبق با عناصر بصری تهران ۱۴۰۰، سه شنبه  ۲۶ اسفندماه با مشارکت بانوان ودختران ساکن در محله عباسی، بر روی نماهای دیداری "کوچه فودازی" نقش می بندد.

رشیدی در ادامه مشارکت زنان و کودکان در خلق آثار هنری و به تصویر کشیدن آن در نماهای بصری محله را از جمله شاخص ترین ویژگی های طرح کوچه دوستی برشمرد و افزود: در طرح "کوچه دوستی"، فضای محله با دستان هنرمند و توانای بانوان مشارکت جو و فعالین محلی، رنگ نشاط و شادابی می گیرد که این امر در راستای حس تعلق به محل زندگی، تقویت مشارکت اجتماعی شهروندان، بازستاندن هویت از دست رفته محله، تقویت روحیه همدلی و...گامی ارزشمند و شایسته است.

به گفته رشیدی روز سه شنبه پایانی سال ۹۹ "کوچه فودازی" در خیابان هلال احمر- نرسیده به میدان رازی - خیابان فاتح چهر- کوچه فودازی به همت بانوان مشارکت جو و دختران هنرمند محله، به رنگ شادی و نشاط مزین خواهد شد.

کوچه‌های فودازی و برزگر در محله‌های عباسی و قلمستان برای اجرای طرح "کوچه دوستی"  انتخاب شده‌اند و برای جلب مشارکت شهروندان و دریافت ایده‌های بدیع و خلاقانه آنان برای ترسیم بر دیوار کوچه‌های مذکور، فراخوان طرح به‌صورت گسترده در منطقه و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است و پس از دریافت ایده‌ها در دبیرخانه منطقه، ضمن پایش و ارزیابی برترین‌ها از لحاظ نوآوری، خلاقیت، القای حس تعلق محله‌ای و... ایده‌های برگزیده برای اجرا و پیاده‌سازی وارد فاز اجرایی می‌شود.
 

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 9273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =