به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به انجام مطالعات ارتعاشی توسط شرکت مشاور تعیین شده توسط شرکت مترو بیان کرد: در این مطالعه ۸ نقطه در خط ۷ مورد بررسی قرار گرفت.
او افزود: با توجه به تحریم ها ناچار به استفاده از پدهای تولید داخل برای کاهش ارتعاش در بافت متراکم خط ۷ بودیم که پس از بررسی و آزمایش های بسیار از نمونههای مشابه خارجی استفاده کرده و نتایج خوبی نیز به دست آوردیم.
امام با اشاره به این که این عملیات در حال حاضر نیز با وجود بهره برداری از خط در ساعات محدودی ادامه دارد، بیان کرد: در نهایت تا پایان سال جاری تمام پدهای در نظر گرفته شده برای خط ۷ نصب شود.
مدیرعامل شرکت مترو در پایان گفت: همچنین با نصب تعدادی سنسور در سطح و در داخل تونل ها سعی شده از ارتعاشات و صداهای اضافی که ممکن است به دلیل مشکلات هندسی باشد، مطلع شویم. البته بخش عمده ای از این مشکلات هندسی در جریان رفع نقایص خط ۷ مرتفع شده است.
او در پایان یادآور شد: پس از تعطیلی خط ۷ در سال ۹۶ که با هدف رفع نواقص ایمنی و فنی انجام شد بسیاری از نقایص از جمله عیوب هندسی، عرضی و تراز و فاصله ریل ها در بیش از ۸ هزار متر از مسیر اصلاح شد. انجام این اقدام ضمن برطرف کردن ریسک خروج قطار از ریل به کاهش ارتعاش و صداهای اضافه در این خط کمک شایان توجهی می کند.
نظر شما