فراهم سازی امکان بازدید از عمارت تاریخی موسسه حکمت و فلسفه

همزمان با آغاز سال نو و با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ تهران برای نخستین بار عمارت تاریخی موسسه حکمت و فلسفه که در پهنه رودکی واقع شده است، به روی گردشگران بازگشایی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در تشریح برنامه های گردشگری نوروز ۱۴۰۰ از بازگشایی ساختمان تاریخی موسسه حکمت و فلسفه خبر داد که برای اولین بار میزبان گردشگران و علاقمندان است.

آبادیان با بیان این که ساختمان حکمت و فلسفه  در دوره پهلوی اول در سال ۱۳۱۴ ساخته شده و هم اکنون در پهنه رودکی واقع شده است؛ افزود: این مکان که به لحاظ معماری و نیز کارکردهای فرهنگی  و پژوهشی در زمینه تخصصی فلسفه ارزشمند است؛ با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ برای ایام نوروز و بازدید گردشگران بازگشایی شده که از نخستین روز بازگشایی تا به امروز استقبال زیادی از آن شده است.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ جداره های موسسه حکمت و فلسفه پیش از این در طرح مرمت ۳۵ ابنیه تاریخی واجد ارزش واقع در پهنه رودکی با مشارکت سازمان زیبا سازی شهر تهران مرمت شده بود.

او ادامه داد: این موسسه دارای باغ فلسفه است که دو ساختمان قدیمی در آن به ثبت ملی رسیده و محل تأسیس نخستین آکادمی فلسفه در ایران بوده است که به مناسبت عید نوروز گردشگران و علاقمندان به فلسفه می توانند از باغ فلسفه و تالار آیینه موسسه حکمت و فلسفه  بازدید کنند.

بر اساس این گزارش باغ فلسفه و نیز تالار آیینه موسسه حکمت و فلسفه در نوروز ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۸ آماده بازدید علاقمندان است.

۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 9400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =