اکران دیوار نگاری و کوچه رنگی در معابر شاخص منطقه ۱۸

شهردار منطقه ۱۸ تهران از تداوم اجرای طرحها و ایده های خلاقانه در سطح معابر محلات با هدف تلطیف روحیه شهروندان و پاسداشت آئین و سنن کهن ایرانی همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸ ، سید محمد فیاض با بیان نکته که مدیریت شهری بعنوان متولی اداره امور شهر، برای استقبال از نوروز برنامه های متنوعی را پیش بینی و در دست اجرا دارد، اظهار داشت : به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز و فرا رسیدن بهار طبیعت که با اعیاد بزرگ شعبانیه نیز مقارن شده، معابر و اماکن عمومی با نورپردازی و استقرار احجام فلزی و فایبرگلاس نوروزی زیباسازی و المانهای بدمنظر نیز بازپیرائی و رنگ آمیزی شدند.

او ادامه داد : استقرار چندین المان تخم مرغ رنگی از جنس فایبرگلاس، گستراندن سفره هفت سین نوروزی در مبادی ورودی و خروجی و میادین اصلی همراه با اکران بنرهای مناسبتی بخش دیگری از تدابیر اتخاذ شده برای استقبال از نوروز ۱۴۰۰ به شمار می رود.

این مقام مسئول همچنین از گسترانده شدن فرشهای گل در حاشیه معابر و شریانهای ارتباطی و غرس هزاران اصله نهال به مناسبت فرا رسیدن هفته درختکاری و منابع طبیعی نیز بعنوان بخش دیگری از این اقدامات نام برد.

فیاض در بخش دیگری از سخنان خویش به تبیین و تشریح اقدامات فرهنگی و اجتماعیس مدیریت شهری منطقه به مناسبت ایام نوروز ۱۴۰۰ پرداخت و یاد آور شد : حرکت کارناوال شادی در معابر نظیر نمادهای نوورزی حاجی فیروز، عروسکهای غول پیکر، سه چرخه های نوروزی، نوروزگاه سیار، عروسکی اقوام، تخم مرغ های رنگی، اقوام ایرانی، سین سلامتی و عروسکهای بومی محلی با مشارکت نواحی هفتگانه از این دست اقدامات است.

۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 9404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =