بررسی برنامه های توسعه شهری منطقه ۱۹ در چشم انداز ۱۴۰۰

جلسه معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با شهردار و معاون خدمات شهری و محیط زیست، شهرداران نواحی به منظور بررسی خدمات حوزه شهری و بهبود کمی و کیفی برنامه ها و اقدامات اجرایی برای توسعه منطقه در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این جلسه که همزمان با عید نیمه شعبان برگزار شد، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از عملکرد مدیریت شهری منطقه در حوزه خدمات شهری و نیز اقدامات شاخص صورت گرفته در ساماندهی خیابان احسانی، جمع آوری شیطان بازار، تخریب پاساژ توحید و ساماندهی گل فروشان بزرگراه شهید هاشمی تقدیر و تشکر کرد.
او در ادامه با اشاره به حمایت و آمادگی این معاونت از طرح ساماندهی خلازیل گفت: تلاش برای تبدیل نقاط ناامن به فضای امن و ایمن علاوه بر ایجاد زیبایی بصری و آرامش روانی رضایت مندی شهروندان را در پی خواهد داشت.
یزدانی بر اهمیت نگهداشت نیروگاه های خورشیدی در مناطق و میزان برق تولید شده از طریق این نیروگاه ها تأکید کرد و بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه ها را از پیامدهای ایجاد این نیروگاه ها و آبگرمکن های خورشیدی دانست.
این مسئول با اشاره به کاهش تولید روزانه پسماند در شهر تهران به زیر ۵ هزار تن و تأثیر تفکیک پسماند از مبدا در کاهش تولید پسماندها ادامه داد: تامین مخازن بازیافت در برخی نقاط می تواند بر عهده مناطق باشد و  باید کمک کنیم تا زباله و پسماند کمتری به آرادکوه ببریم.
در ادامه علی توکلی شهردار منطقه ضمن قدردانی از حمایت ها و مساعدت معاون شهردار تهران در اجرای طرح های انضباط شهری، به طرح ساماندهی خیابان احسانی اشاره کرد و اجرای آن را از مطالبات چندین ساله شهروندان منطقه دانست.
به گفته او پاساژ توحید از معضل های قدیمی این منطقه بود که تخریب آن ضمن بازگشایی معبر شکوفه، رضایت شهروندان و شورایاران منطقه را در پی داشت. همچنین شیطان بازار خلازیل که در روزهای پایان هفته مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود با موفقیت جمع آوری شد.
او درباره ساماندهی خلازیل نیز افزود: طرح مشاوره برای ساماندهی این محدوده آماده و به  کمیسیون ماده ۵ ارسال شده تا با اجرای آن اتفاقات مثبتی نیز برای پارک ۱۸۰ هکتاری ایرانیان خواهد افتاد.
شهردار  منطقه از کلنگ زنی احداث تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بارخبر داد و گفت: این مکان از سال ۷۳  با پیشرفتی اندک رها و با پیگیری اداره حقوقی رفع معارض شده است. ضمن اینکه مناقصه آن برگزار و بعد از کلنگ زنی عملیات اجرایی این تصفیه خانه آغاز خواهد شد.
توکلی در بخش دیگری به برخی از اقدامات صورت گرفته برای کمک به چرخه بازیافت پسماندهای خشک پرداخت و اعلام کرد: استقرار دستگاه چیپر در بوستان ولایت برای چیپس شاخه های خشک درختان و نیز ایجاد اولین خط بازیافت لاستیک های فرسوده از جمله این اقدامات هستند و بزودی شاهد افتتاح این دو خط بازیافت خواهیم بود.
او در تشریح گوشه ای از فعالیت های این منطقه نیز برای نگهداشت و توسعه شهر  بیان کرد: بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی منطقه در پشت بام ساختمان ستادی منطقه، ساماندهی بزرگراه شهید هاشمی در قالب جمع آوری گل فروشان حاشیه این محور و ایجاد مسیر سبز در آن، کاشت ۲ هزار اصله درخت در مسیر عوارضی قم تا فرودگاه امام (ره)، رفع نقاط بی دفاع شهری و نورپردازی بوستان ها و پل ها و... از جمله این اقدامات هستند.
براساس این گزارش توسعه نگهداشت بوستان بزرگ ولایت، درختکاری در بزرگراه خلیج فارس منتهی به فرودگاه امام (ره)، خریداری ادوات جدید برای لایروبی کانال و مسیل ها، کاهش مصرف آب با آبیاری مکانیزه و ... از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
 

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 9464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =