افزایش کرایه حمل و نقل عمومی از اردیبهشت ممنوع شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تایید افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه اتوبوس و مترو و ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی خبر داد و گفت: تا فردا برای اجرای طرح ترافیک در شرایط قرمز کرونایی تهران تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

به گزارش شهر، عبدالرضا چراغعلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران درتشریح افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی گفت: بر اساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران و تایید کمیته انطباق در فرمانداری تهران نرخ حمل و نقل عمومی با عنایت به تورم و مشکلاتی که متوجه قشر رانندگان و مالکین خودروهای شخصی و سازمانی بوده پس از کارشناسی های متعدد نهایتا با ۲۵ درصد افزایش نرخ برای مترو و اتوبوس های حمل و نقل عمومی و ۳۵ درصد افزایش نرخ تاکسی ها موافقت شد.

او افزود: این افزایش نرخ از ۳۱ خرداد ماه اجرایی خواهد شد. به این ترتیب هر گونه افزایش تا پیش از این زمان غیر قانونی است و وجاهت قانونی ندارد.

چراغعلی تاکید کرد: به دلیل شرایط بیماری کرونا و مشکلات و ملاحظاتی که برای شهروندان وجود دارد از همه رانندگان، بخش های خصوصی و سازمان های شهرداری تقاضا می شود که برنامه زمانبندی را تنظیم و پایان خرداد ماه برای اجرای این مصوبه را مد نظر قرار دهند. در غیر اینصورت هر گونه افزایش مغایر با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و در نتیجه مغایر با قانون خواهد بود.

به گزارش شهر و به نقل از ایسنا، معاون استاندار تهران درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران با توجه به قرارگیری تهران در شرایط قرمز کرونایی گفت: قطعا در این خصوص بررسی و تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد. استان تهران از امروز در شرایط خاص قرار گرفته است اما تا به حال تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده و تا فردا تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 9584

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =